پایان کارگاه های یک ساله مدیریت زیست بومی کشف رود/  پیش نویس برنامه جامع مدیریت کشف رود آماده شد

پایان کارگاه های یک ساله مدیریت زیست بومی کشف رود/ پیش نویس برنامه جامع مدیریت کشف رود آماده شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی اظهار داشت: طی این نشست،پیش نویس برنامه جامع مدیریت زیست بومی رودخانه حفاظت شده کشف رود میانی تدوین شد.
وی ضمن اشاره به اینکه این پیش نویس با اهدافی همچون جامع نگری،هدایتگری، ،قانونگرایی،توسعه محوری ،ضمانت ملاحظات محیط زیستی و با نگاه نظارتی،علمی و عملی و به شیوه ای کاملاً مشارکتی تهیه شده است گفت:  این برنامه با الگو و کارکردی متفاوت در وسعت ۳۷۴ کیلومتر از حوزه آبخیز کشف رود خواهد داشت که از ارتفاعات موچنان قوچان سرچشمه و تا پل خاتون سرخس و در سه بخش فوقانی میانی و تحتانی مورد بررسی و تهیه و تدوین قرار گرفته است.
این مقام مسئول افزود: این برنامه با هم اندیشی و مشارکت تمامی ذینفعان دولتی و  غیردولتی و بهره مندی از تجارب بومیان منطقه، در قالب سلسله کارگاه های تخصصی از یکسال پیش آغاز و امروز با تهیه نقشه زونبندی و فعالیتهای مجاز و نهایی سازی برنامه مدیریت به کار خود پایان داد.
وی ضمن اشاره به اینکه طی این برنامه ها مسولیت هریک از افراد کلیدی و غیر کلیدی در قالب ۴ گام که با تعیین و شناسایی ذینفعان و میزان تاثیر پذیری آنها، تدوین ارزش ها،تهدیدات و چشم انداز شناسایی شده است گفت: تمرکز بر هدف کلی، تحلیل مشکلات، تدوین اهداف راهبردی و اقدامات اولویت دار و مشخص  کردن مسولیت اجرا با تدوین ساختار اجرایی و برنامه و پروتکل پایش درادامه گام نخست، صورت پذیرفته است.
همتی، یکی از دستاوردهای کارگاه اخیر را پیوست توافقنامه مشترک همکاری یا به عبارتی برنامه مدیریت واحد کشف رود میانی عنوان کرد و افزود: در آبان ماه سال جاری برای ۸۱ کیلومتر از طول ۳۷۴ کیلومتری حاشیه شهر مشهد بین شهرداری مشهد و ۷ دستگاه  اجرایی توافق نامه همکاری به امضاء رسیده است و اجرای این موضوع با پیگیری شخص استاندار و دادگستری استان پایش می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در ادامه گفت: در این آخرین کارگاه دو روزه که ساختار اجرایی، برنامه پایش و نقشه زونبندی و نیز فعالیت های مجاز هر زون از رودخانه مورد بررسی ویژه قرار گرفت، مقرر شد برنامه نهایی در اولین فرصت در قالب کتاب طرح جامع مدیریت کشف رود، با نظارت حفاظت محیط زیست استان منتشر شود.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات