۱۹۲مرحله گشت و پایش شبانه محیط زیست در هفت روز گذشته /پلمب وجمع آوری ۷۰ واحد آلاینده و غیرمجاز/ صدور ۲۲۸اخطاریه قانونی

۱۹۲مرحله گشت و پایش شبانه محیط زیست در هفت روز گذشته /پلمب وجمع آوری ۷۰ واحد آلاینده و غیرمجاز/ صدور ۲۲۸اخطاریه قانونی


به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی پیش از ظهر امروز در تشریح گشت و پایش شبانه محیط زیست در طول یک هفته گذشته اظهار داشت: در این گشت ها اکیپ های محیط زیست، بیش از ۱۰۳محور اصلی و فرعی را در سطح استان تهران و در مجموع ۱۳شهرستان مورد پایش قرار دادند.
وی با انتقاد شدید از عملکرد دستگاه های متولی در حوزه مدیریت پسماندها و مقابله با پسماندسوزی ها خصوصا درحاشیه شهرستان های استان، افزود: بر اساس گزارشات دریافتی، در این پایش ها در مجموع ۲۱۷ مورد حریق ناشی از ضایعات و پسماندسوزی مشاهده شد که ماموران محیط زیست بطور مستقیم و یا با همکاری آتش نشانی نسبت به اطفاء آن اقدام کردند و واین درحالی است که محیط زیست فاقد امکانات لازم برای مهار چنین آتش سوزی هایی بوده و ماموران اجرایی محیط زیست با دست خالی و امکانات اولیه اقدام به اطفا این حریق ها کرده اند.
محمودی با اشاره به اینکه در ۲۵۱۷پایش صورت گرفته بطور کلی واحدهای صنعتی و صنفی کوچک و بزرگ مقیاس و همچنین کلیه واحدهای دارای بار آلایندگی درسطح استان مورد بازدید و پایش گشت های محیط زیست قرار گرفتند، گفت: این واحدها بیشتر واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ ،ریخته گری، ذغالگیری، بازیافت، ذوب فلزات و واحدهای معدنی، تولید شن و ماسه، بتن و آسفالت و همچنین شهرک های صنعتی دولتی و خصوصی استان تهران بودند که مورد رصد و پایش محیط زیست قرار گرفتند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در جریان این گشت و پایش ها ۷۰واحد آلاینده و غیرمجاز پلمب یا جمع آوری شدند که شامل تخریب و جمع آوری ۳۵ واحد ذغالگیری فقط در بخش کهریزک و پلمپ مخازن سوخت مازوت کارخانه سیمان تهران در شهرستان ری، همچنین پلمپ سایر واحدهای متخلف صنعتی و صنفی دارای بار آلایندگی در سطح استان تهران بود.
وی با بیان اینکه در این گشت و پایش ها که عمده آن در شرایط اضطرار آلودگی هوا انجام شد درمجموع ۲۲۸اخطاریه محیط زیستی صادر و به متخلفان ابلاغ شد، اظهار داشت: ابلاغیه عدم فعالیت عمدتا برای واحدهای بالقوه آلاینده صنعتی و همچنین واحدهای تولید بتن، شن و ماسه، ذغالگیری، بازیافت، ریخته گری، کوره آجرپزی، آسفالت، ضایعات و مصنوعات چوبی، رنگرزی، سیمان و تولید گچ صادر شد و در مجموع هم از فعالیت ۲۴۲ واحد دارای بار آلایندگی در شرایط اضطرار آلودگی جلوگیری شد که بخشی از این واحدها باصدور اخطاریه و برخی هم با تذکر ماموران محیط زیست فعالیت خود را متوقف کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین تصریح کرد: در رابطه با این گشت و پایش ها، از متصدی ۹واحد متخلف و غیر مجاز در مراجع قضائی طرح دعوی شد.
محمودی به تاثیرگذاری گشت و پایش های محیط زیست استان تهران در شرایط آلودگی هوا تاکید و خاطرنشان کرد: در بسیاری از این گشت ها و به عنوان نمونه فقط در یک شهرستان، مسیر پیمایش شده توسط ماموران محیط زیست در یک هفته گذشته بیش از۳۰۰۰ کیلومتر بوده و در این پیمایش با انواع و اقسام تخلفات واحدها و پسماندسوزی برخورد قانونی صورت گرفته و به جرات می توان گفت اگر نبود همت و همراهی ماموران محیط زیست در این گشت های شبانه، قطعا وضعیت آلودگی هوا در تهران و شهرستان های استان بیش از این بود.
این مقام مسئول همچنین از ادامه گشت و پایش های شبانه محیط زیست تا رسیدن به شرایط مناسب خبر داد و در پایان افزود: گزارش گشت های محیط زیست بطور هفتگی جمعبندی و از طریق رسانه های ارتباط جمعی به طور دقیق و شفاف به اطلاع شهرواندان می رسد.
این گزارش می افزاید: تا امروزهوای تهران ۲۵ روز پاک،۱۹۴ روز سالم، ۵۸روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۵روز ناسالم برای همه گروه‌ها بوده است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات