عملیات اجرایی طرح انتقال آب از دریای عمان با اولویت سیستان و...

قائم مقام مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از دریای عمان در دهه فجر سال جاری آغاز می شود، گفت: این طرح برای سه استان شرقی کشور با اولویت سیستان و بلوچستان اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، "علیرضا طاهری" در گردهمایی سالانه گروه های گشت و بازرسی منابع آب استان که در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد، اظهار کرد: تمامی کارشناسان گروه گشت و بازرسی منابع آب در نوک پیکان مبارزه با تخلفات آبی قرار دارند .

وی گفت خاضعانه، فعالیت دلسوزانه این عزیزان را تحسین می‌کنم زیرا بسیاری از این ماموران در انجام ماموریت های محوله ازخودگذشتگی خاصی ازخودنشان میدهند. وی درعین حال گفت: تخلفات آبی باید ریشه ای حل شود.وحل آن منوط به افزایش مصرف دربخش صنایع پاک وکم آب طلب وکاهش مصرف درکشاورزی مسرفانه است .

طاهری با بیان اینکه میزان اشتغال زایی در بخش صنعت و خدمات در حوزه آب بسیاز بیشتر از بخش کشاورزی است، ادامه داد: متوسط مصرف آب دنیا در بخش کشاورزی حدود ۷۰ درصد است درحالیکه این رقم دراستان حدود87درصداست

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه کشاورزی کم بازده ضرری برای نسل آینده است، گفت: میزان استفاده از آب را از سمت کشاورزی کم بازده باید به سمت صنعت و خدمات مفید سوق دهیم .

وی با اشاره به اینکه طرح های خوبی در حوزه صنعت و خدمات داریم، ادامه داد: براساس طرح انتقال آب از دریای عمان در افق طرح حدود ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب شیرین به سه استان شرقی کشور می‌رسد و اجرای این طرح صنعت آب کشور را متحول می کند .

طاهری با اشاره به اینکه مباحث حفاظتی از اولویت بالایی برخوردار است، افزود: دربرخی گروه های مجازی کارمندان آب منطقه ای را به عنوان کسانی که مجری طرح های صرفا سازه ای و انتقال هستند مطرح میکنند در صورتی که اینگونه نیست .

قائم مقام مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح انتقال آب از دریای عمان در دهه فجر آغاز می شود،گفت: این طرح برای سه استان با اولویت سیستان و بلوچستان اجرا خواهدشد

وی خراسان جنوبی و خراسان رضوی را دو استان دیگر که شامل این طرح می شوند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات