دانشگاهیان حساسیت لازم را به محیط پیرامون خود  ...

دانشگاهیان حساسیت لازم را به محیط پیرامون خود ...

دانشگاهیان حساسیت لازم را به محیط پیرامون خود ندارند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، تقی ابراهیمی سالاری در پیش همایش اخلاق و فرهنگ شهرنشینی با اشاره به روزهای آغازینی که تصمیم به تهیه منشور حقوق و تکالیف شهرنشینی در کمیسیون حقوقی شورا و مرکز پژوهش‌ها گرفته شد، اظهارکرد: باور ما بر این بود که اگر این کار را به سرانجام برسانیم، اقدامی ماندگار و ملموس نه تنها در مشهد، بلکه در کل کشور به یادگار خواهد ماند.

ابراهیمی افزود: حال دغدغه‌ای پس از تصویب و کار جدی کمیسیون حقوقی شورا وجود دارد و آن این است که مدیران شهری پذیرای حقوق شهرنشینی نیستند؛ بدنه مدیریت شهری از شهرداری تا سازمان‌ها و ... باید به این باور برسند که مردم حقوقی دارند و باید آنها را رعایت کنند که در این خصوص کار زیاد و عظیمی باید انجام دهیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر مشهد گفت: بر همین اساس پیگیر دو طرح تحقیقاتی برای چگونگی پیاده‌سازی حقوق شهرنشینی با اختصاص دادن این مسئله و شروع آن در شهرداری مشهد هستیم که امیدواریم بدنه شهرداری بپذیرند که مردم دارای حقوق هستند.

ابراهیمی همچنین خاطرنشان کرد: همکاران حوزه دانشگاهی نیز باید بدانند که حقوق شهرنشینی متعلق به آنهاست و هنوز این باور در دانشگاه‌ها شکل نگرفته است.

وی افزود: دانشگاهیان ما حساسیت لازم را نسبت به محیط پیرامونی خود ندارند؛ چنین جلساتی باید موجب ایجاد حساسیت در بخش های مختلف شود؛ ما گام اول خود را نسبت به پیاده‌سازی حقوق شهرنشینی انجام داده‌ایم و میتوانیم بسیاری از ناملایمات اجتماعی و ... را از این طریق مانع شویم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات