مردم‌محوری، اساس توسعه و گسترش شهرها باشد

مردم‌محوری، اساس توسعه و گسترش شهرها باشد

مردم‌محوری، اساس توسعه و گسترش شهرها باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سید حسین بحرینی، از اساتید دانشگاه تهران، در پیش همایش اخلاق و فرهنگ شهرنشینی با بیان اینکه منشور حقوق شهرنشینی اقدامی عالی از سوی شورای شهر مشهد است، اظهارکرد: حال آنچه که مهم است، تحقق پیدا کردن این منشور است چراکه دربرگیرنده توصیه‌هایی است که همه به آنها باورمندند.

بحرینی در ادامه گفت: اگر بتوان شهرها را براساس اجماع و وفاق و رای عمومی اداره کرد، بهترین شرایط محیا می‌شود ولی امروزه این مسئولیت و کار برعهده شهرسازان است.

در حوزه شهرسازی باید به شهرسازی انسان‌گرا و عادلانه توجه داشت

اسد‌ا... نقدی، استاد دانشگاه بوعلی‌سینا همدان نیز با بیان اینکه در 100 سال اخیر شهرسازان ما تاثیر مستقیم بر شهرها داشته‌اند ولی الزاما همه مداخلات به انسانی شدن شهر ختم نشده است، تصریح کرد: در حوزه شهرسازی باید به شهرسازی انسان‌گرا و عادلانه توجه داشت و امروز فرهنگ شهرنشینی حلقه مفقوده‌ای است که احساس می‌کنند نسبت به آن خلا وجود دارد.

زندگی در شهر نیازمند پذیرفتن الزامات آن است

دکتر سیدحسین اطهری، دانشیار دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی نیز در این نشست با بیان اینکه همه ما محکوم به زندگی در شهر که زندگی بی‌نظمی است، شده‌ایم، اظهارکرد: در حال حاضر گریزی از این نوع زندگی نیست چراکه انتخاب کردیم وارد دنیای مدرن شویم پس باید الزامات زندگی در شهر را بپذیریم.

وی همچنین افزود: البته سنت‌ها را نباید کنار گذاشت چراکه عناصر بسیار خوبی در سنن خود داریم که در دنیای مدرن هم میتواند به ما کمک کند.

اطهری خاطرنشان کرد: جامعه ما که روزی تکلیف‌مدار بوده، حال به سمت حق‌مداری در حال حرکت است و لذا باید چاره‌ای بیاندیشیم تا بین تکلیف و حق ارتباطی ایجاد کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات