برگزاری جلسه شورای تامین مسکن وبازآفرینی شهری استان بوشهر.

برگزاری جلسه شورای تامین مسکن وبازآفرینی شهری استان بوشهر.

به گزارش اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه و شهرسازی استان بوشهر،

در این جلسه که به ریاست گراوند استاندار بوشهر،وبا حضور ستوده معاون امور عمرانی استانداری،سردار رزمجو فرماندهی سپاه امام صادق ( ع ) بوشهر، رستمی مدیر کل راه و شهرسازی استان و مدیران و مسوولان دستگاه‌های عضو شورا حضور داشتند آخرین وضعیت مسکن مهر استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات نهایی برای اتمام این پروژه در سطح استان و احداث زیرساخت‌های تکمیلی اتخاذ شد.

رستمی مدیرکل راه وشهرسازی و دبیر شورای تامین مسکن استان به اقداماتی که در راستای اتمام مسکن مهر صورت پذیرفته از عزم دولت برای به ثمر رساندن این طرح اشاره داشتند وگفتند: از مجموع ۳۴۷۱۵ واحد مسکن مهر استان۳۲۳۱۸ تکمیل و تحویل متقاضیان شده وتعداد واحدهای باقیمانده نیز که عمده آنها مربوط به شهرستان گناوه و برازجان است که در حال تعیین تکلیف هستند.

مدیرکل راه شهرسازی به دستور کار جلسه پرداختند و اظهار داشتند:این جلسه در خصوص اقدامات طرح ملی مسکن در استان،اقدامات حوزه بازآفرینی شهری، گزارش وضعیت تعاونی مسکن ندسا،مسکن مهر ولایت ،تعاونی مسکن مرگان، مسکن مه جوانان خورموج،محوطه سازی پروژه های گلشن گناوه ،۶۱ واحدی سپاه امام صادق عالیشهر برگزار گردید.

وی خاطر نشان کرد:سهم استان بوشهر از طرح ملی مسکن را۲۴۹۰ واحد اعلام کردند و بیان نمودند که از کل سهم اختصاص داده شده در دو بخش شهرهای بالای ۱۰۰هزار نفر و شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر، که در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار مربوط به شهر جدید عالیشهر با ۲۳۰۰ واحد ماباقی مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزارنفر است که متولی آن بنیاد انقلاب اسلامی و ستاد فرمان حضرت امام می باشند.

استاندار بوشهربر تسریع در تکمیل و تحویل مسکن مهر تاکید داشتندوافزودند:پروژه مسکن مهر در چند شهر زمانبر شده متقاضیان این پروژه ها افراد کم بضاعت هستند که باید به سرعت شرایط را برای آنها ارتقاء بخشید.                                                                                                     در ادامه جلسه مدیر عامل شرکت عمران عالیشهر در خصوص اقدامات انجام شده در طرح اقدام ملی اظهار نمودند :در ارتباط با طرح اقدام ملی در تولید و عرضه مسکن در شهر عالیشهراز کل ۲۳۰۰ واحد هم این شرکت تاکنون آغاز عملیات آماده سازی ۴و۶ با ظرفیت ۷۶۳ واحد و برگزاری مناقصه فازهای ۵و۷ با ظرفیت ۹۹۱ واحد و آغاز عملیات آماده سازی فاز ۴ با ظرفیت ۵۴۶ واحد از جمله اقداماتی است که تاکنون توسط شرکت عمران عالیشهر در حال انجام است.

مهندس مقاتلی در ادامه افزود: شرکت عمران عالیشهر این  آمادگی را دارد که تمامی ۲۳۰۰واحد که جز تعهدات ما در طرح اقدام ملی در شهرعالیشهر است به نحوه احسن انجام دهد. مدیر عامل شرکت عمران عالیشهر در خصوص شهر سیراف بیان داشتند: بر اساس برنامه ابلاغی تعداد ۴۸۰۰ واحد به شهر سیراب اختصاص داده شده که تا پایان سال ۱۴۰۰به تعداد۲۲۴۸ واحد اجرایی خواهد شد.

عبدالکریم گرواند استاندار بوشهر نیز به عنوان رییس شورای تأمین مسکن استان در این جلسه گفت: باید با پیگیری و همکاری همه دستگاه‌ها تکمیل طرح‌های مسکن مهراستان بوشهر تا پایان سربسته شود ودر سال ۹۹ هیچ گونه واحد مسکن مهر بلاتکلیفی نداشته باشیم.

استاندار بوشهر با اشاره به وضعیت مسکن برازجان خواستار حل مشکل این طرح در حوزه آب و فاضلاب شد و بیان کرد: برای تعهداتی که باید در این زمینه انجام شود اعتبارات لازم تخصیص یابد.

وی خواستار انجام تعهدات ملی برای اجرای مسکن ولایت شد و ادامه داد: از محل اعتبارات استانی نمی‌توانیم تعهدات سازمان‌ها و شرکت‌ها را پرداخت کنیم و نیاز است که اعتبارات ملی به این بخش اختصاص یابد.

گراوند با تاکید بر تعیین تکلیف پروژه مسکن ۳۶ واحدی خورموج، اضافه کرد: باید نشستی برگزار شود و راهکاری برای تکمیل این طرح انجام شود و گرفتاری مردم در این بخش رفع شود و در دیلم نیز برای تکمیل واحدها اقدام شود.

وی در ارتباط با ۲۵۰ واحد مسکن در چغادک و بنک و خورموج نیز خواستار پیگیری شد و افزود: در مورد سیراف نیز کار پیگیری و چهار هزار واحد احداث می‌شود که باید موضوع محیط زیست آن رفع شود تا مردم استقبال مناسب را داشته باشند.

وی با اشاره به فرصت فراهم شده برای تأمین مسکن کارکنان دستگاه‌های اجرایی افزود: دستگاه‌ها اراضی که در اختیار دارند را اعلام کنند تا زمینه ساخت مسکن برای کارکنان دستگاه‌ها فراهم شود.

گراوند با اشاره به هزینه‌های بالای مسکن در بوشهر خاطرنشان کرد: باید تلاش شود که مسکن مورد نیاز برای اقشار مختلف خصوصاً کارگران و کارکنان فراهم شود و همه دستگاه‌ها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.وی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن دستور دادند گزارشی از  اقدامات صورت پذیرفته ارائه داده شود و مقرر شد در خصوص تعیین تکلیف اراضی ۱۰۵ هکتار جلسه ای با حضور معاون امور عمرانی استانداری ،مدیرکل راه وشهرسازی و شهرداری بوشهر تشکیل داده شود و نتیجه به رئیس شورای تامین مسکن گزارش داده شود.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر

    اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات