بزودی کلنگ آغازعملیات اجرایی راه آهن مبارکه-شهرکرد به زمین زده می شود

بزودی کلنگ آغازعملیات اجرایی راه آهن مبارکه-شهرکرد به زمین زده می شود

www.BanaNews.irمدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه یک کشور گفت: بزودی کلنگ آغاز عملیات اجرایی راه آهن دوخطه برقی مبارکه - سفیددشت- شهرکرد به عنوان بخشی از قطعه سوم پروژه راه آهن اصفهان - چهارمحال بختیاری- خوزستان به زمین زده می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،'سیروس رئیسی گل سفیدی' افزود: این محور به منظور رفع تنگناهای ظرفیتی حمل و نقل ریلی جنوب کشور و اتصال ریلی استان های خوزستان و اصفهان به عنوان دو قطب صنعتی به یکدیگر احداث می شود.

وی افزود: پروژه ۴۷۰ کیلومتری راه آهن اصفهان- خوزستان سبب می شود مسیر جدید در مقایسه با مسیر فعلی بین این دو استان ۵۰۰ کیلومتر کوتاه تر شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: براساس نیازهای ترابری و طرح های توسعه صنعتی در استان های خوزستان، چهارمحال بختیاری و اصفهان میزان ترافیک پیش بینی شده برای این محور در سال اول بهره برداری حدود هفت میلیون تن بار و یک میلیون نفر مسافر است که در طول ۲۰ سال، به ۲۲ میلیون تن بار و ۲ میلیون نفر مسافر در طول یک سال افزایش پیدا می کند.

مدیرکل ساخت و توسعه راه آهن منطقه یک کشور ادامه داد: همچنین با احداث این محور امکان حمل ۲۰ میلیون تن بار سنگ آهن جهت تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع فولاد فراهم می شود.

رئیسی گل سفیدی کاهش سوانح جاده ای و صرفه جویی در مصرف سوخت،ایجاد مسیری مناسب جهت ترانزیت کالا و بهبود، ارتقا شبکه ترابری استان خوزستان و اتصال آن با استان های مرکزی و شرقی کشور و کاهش بیش از ۱۰ ساعت زمان مسیر استان های خوزستان و اصفهان را از جمله مزایای این پروژه عنوان کرد.

یادآور می شود کلنگ احداث راه آهن شیراز – جهرم –لار – بندرعباس نیز روز سه شنبه ۱۵ تیرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی بر زمین زده شد.

اجرای این محور ۵۳۵ کیلومتری که دارای ۳ دهنه تونل به طول کلی ۲ هزار و ۴۲۰ متر و ۲ دهنه پل بزرگ به دهانه ۴۰ متر و ۲۰ مورد تقاطع با راه اصلی می باشد، از مصوبات سفرهای استانی فارس به شمار می رود و با احداث آن شش درصد به طول شبکه ریلی کشور اضافه می شود.

 

 

    نظرات