ضرورت پيگيري جهت به ثمر نشستن طرح اقدام ملي در سطح استان

ضرورت پيگيري جهت به ثمر نشستن طرح اقدام ملي در سطح استان

مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان ؛
ضرورت پيگيري جهت به ثمر نشستن طرح اقدام ملي در سطح استان
نشست مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان با معاونين و روساي ادارات راه وشهرسازي شهرستانها با موضوع بررسي مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص طرح اقدام ملي درسطح استان برگزار شد.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه وشهرسازي استان اصفهان، عليرضا قاري قرآن در جمع معاونين و روساي ادارات راه وشهرسازي شهرستانها كه با هدف بررسي مجموعه اقدامات انجام شده در خصوص طرح اقدام ملي درسطح استان برگزار شد بر پيگيري به ثمر نشستن اين طرح در استان تاكيد داشت و گفت: اين طرح به عنوان يك سياست كلان در تامين مسكن مردم به عنوان يك طرح ملي در كشور مطرح است كه لازم است در شهرستانها به صورت ويژه مورد پيگيري قرار گيرد تا ضمن تامين زمين مناسب براي اين امر، اقدامات منتج به نتيجه شده و با بهترين امكانات كار احداث انجام پذيرد.
وي با تاكيد بر اينكه كاري مفيد است كه، مثمر ثمر واقع گردد اظهار داشت: قطعا بايد از تجربيات قبلي استفاده كرد تا راندمان كار بالا رود لذا در طرح اقدام ملي نبايد كار بيهوده و حجيم باشد بلكه بايد اقداماتي انجام شود كه مورد استفاده مردم قرار گيرد و نتايج آن به مردم و شهرستان برگرددومثمر ثمر باشد.
قاري قرآن افزود: نتايج فعاليت ها در حوزه هاي مختلف اين اداره كل مستقيم به مردم بر مي گردد و بايد در حفظ و حراست از بيت المال به ويژه اراضي دولتي و ملي صيانت شود و با تلاش مضاعف در اين زمينه از تصرف اراضي دولتي جلوگيري بعمل آيد.
وي خاطر نشان ساخت: در طرح اقدام ملي ساخت مسكن، تعامل و هماهنگي با بنياد مسكن انقلاب اسلامي، شناسايي اراضي دولتي و تامين زمين با كاربري هاي مسكوني و مرتبط در شهرستانها مورد توجه قرار گيرد.
قاري قرآن از توجه به حقوق شهروندان در طول اجراي طرح اقدام ملي صحبت كرد و گفت: مشكلات و سوالات احتمالي از سوي شهروندان لازم است مورد پيگيري قرار گيرد و در اين زمينه در نظر است تا كميته اي به منظور پيگيري اقدامات انجام شده در سطح استان تشكيل گردد.
اين مقام مسئول تصريح نمود : از 400 هزار واحد مسكن كشور سهم استان اصفهان 70 هزار و 780 واحد مسكوني است كه در شهرهاي بالا وزير 100 هزار نفر جمعيت 29280 واحد، در فولادشهر 16000 واحد، در بهارستان 22500 واحد و در شهر مجلسي 3000 واحد احداث خواهد شد كه در مرحله اول ثبت نام از متقاضيان در 59 شهر استان 25 هزار و 165 نفر ثبت نام نموده اند.
وي به اقدامات در راستاي طرح اقدام ملي مسكن اشاره داشت و بيان داشت: تنظيم تفاهمنامه با بنياد مسكن براي 12121 واحد مسكوني طرح اقدام ملي مسكن، شناسايي و تامين زمين به ميزان 722 هزار و 923 متر مربع براي 7165 واحد مسكوني، ابلاغ دستورالعمل واگذاري زمين به ادارات راه وشهرسازي شهرستان جهت واگذاري زمين براي احداث 4425 واحد در47 شهر استان بصورت اجاره 99 ساله به بنياد مسكن ، ابلاغ دستورالعمل واگذاري به ادارات راه وشهرسازي شهرستان جهت واگذاري زمين براي احداث 1740 واحد در 7 شهر استان بصورت فروش اقساطي به بنياد مسكن، انعقاد قرارداد 1000واحد مشاركتي در شاهين شهر با بنياد مسكن انقلاب اسلامي وشروع عمليات اجرايي، برنامه ريزي براي تامين و واگذاري زمين براي اقشار ويژه به ميزان 6987 واحد، برنامه ريزي براي تهيه طرح آماده سازي فاز 1 و 2 به ميزان 423 هكتار در 10 شهر استان از جمله اين اقدامات است.
قاري قرآن به سهميه اقشار ويژه نيز اشاره نمود و گفت: سهميه اقشار ويژه در شهرهاي بالاي 100 هزار نفر جمعيت 5194 واحد و در شهرهاي زير 100 هزار نفر 1793 واحد مسكوني و در قالب طرح اقدام ملي ديده شده است.
گفتني است روساي ادارات راه وشهرسازي نيز در اين نشست اقدامات انجام شده در خصوص طرح اقدام ملي را در شهرستانها تشريح نمودند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات