استقرار3 شتاب دهنده در مرکز نوآوری شهری طی یکسال گذشته

استقرار3 شتاب دهنده در مرکز نوآوری شهری طی یکسال گذشته

استقرار3 شتاب دهنده در مرکز نوآوری شهری طی یکسال گذشته

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: در یک سال گذشته سه شتاب‌دهنده در مرکز نوآوری شهری مستقر شده‌ است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، شهریارآل شیخ با اعلام این مطلب افزود: اولین شتاب‌دهنده، «تریگ آپ» است که در‌زمینه خدمات سلامت فعالیت می کند. «فینوا» و «ماموت» 2شتاب‌دهنده دیگر حاضر در این مجموعه هستند که به‌ترتیب در‌زمینه فین‌تک (فناوری‌های مالی) و طراحی شهری فعال هستند.
وی اضافه کرد: همچنین در یک سال گذشته، در مجموع 26‌استارت‌آپ موفق به استقرار در فضای این 3شتاب‌دهنده شدند و از حمایت‌های آن‌ها برخوردار شده ‌اند.
آل‌شیخ با بیان این که مرکز نوآوری در یک سال گذشته، درمجموع عملکرد خوبی داشته و توانسته است در اکوسیستم استارت‌آپی مشهد جا بیفتد، اظهارکرد: فعالیت‌ها و رویدادهای این مرکز با استقبال زیادی روبه‌رو شده و تیم‌های استارت‌آپی خوبی توانسته‌اند جذب شتاب‌دهنده‌های این مجموعه شوند.
وی تصریح کرد: ایجاد کسب ‌و‌ کار، فرآیندی کوتاه‌ مدت نیست و زمان یک سال برای ارزیابی این موضوع و پاسخ‌دادن به این پرسش کم است.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد ادامه داد: با‌وجود این درهمین مدت هم شتاب‌دهنده‌های همکار با مرکز نوآوری شهری، خروجی‌های خوبی داشته‌اند چون در‌حال تبدیل‌شدن به کسب‌و‌کارهای پایدار هستند و این اتفاق در زمان یک سال امیدوار‌کننده است.
وی گفت: همان‌طور‌که اشاره شد مرکز نوآوری شهری به‌ صورت مستقیم از استارت ‌آپ ‌ها حمایت نمی ‌کند؛ بلکه این مجموعه نیازها و مسائل مدیریت شهری را به شتاب‌ دهنده‌ها منتقل می‌کند و در ادامه اگر استارت‌آپ‌هایی که در آن شتاب‌دهنده‌ها فعال هستند، توانستند خدمت یا محصولی متناسب‌ با آن نیاز تولید کنند، محصول آن‌ ها به صورت تضمینی از طرف مدیریت شهری خریداری می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات