برگزاری نشست تخصصی رفتار شناسی سبک زندگی در استانداری زنجان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،نشست تخصصی مشاورین امور بانوان دستگاههای اجرائی استان و شرکتهای صنعت آب وبرق با محوریت رفتار شناسی سبک زندگی، در محل سالن اجتماعات استانداری زنجان برگزار شد.

در آغاز این نشست،خانم دکتر بلوری مدیرکل اموربانوان استانداری زنجان ضمن تبریک زاد روز ولادت حضرت زینب (س) هدف از برگزاری این نشست تخصصی را ارتقاء توانمندی بانوان و افزایش سطح مثبت اندیشی آنان در امور خانواده و کار دانست.

در ادامه خانم دکتر کرمی،روانشناس و مدرس دانشگاه در سخنانی اظهارداشت:مشکلات جزء لاینفک زندگی است و هنر بانوان در ایجاد سازگاری و تقویت رفتار مثبت کارآمد و چگونگی حل مشکلات خواهد بود.

وی به بحث تاب آوری اشاره کرد وافزود: تاب آوری مهارتی مناسب برای پشت سرگذاشتن مشکلات زندگی حتی وقتی است که شرایط نامطلوب و سخت باشد. تاب آوری به توانائی یک انسان گفته می شود که بطور موفقیت آمیز، شرایط نامطلوب را پشت سرگذاشته و با آنها سازگاری پیدا کند.

دکتر کرمی،گفت: در روانشناسی مثبت گرا، اگر استرس برای شخصی پیش بیاد باید نهایتاً شخص بتواند به سر زندگی اول خود بازگردد و این همان تاب آوری است.

وی خصیصه های تاب آوری را کفایت اجتماعی، مهارت های حل مسئله،اعتماد به نفس،هدفمندی و خوش بینی به آینده برشمرد و عوامل موثر در رشد این ویژگی را تشریح نمود.

در ادامه نشست،خانم دکتر زنوزیان، روانشناس و عضو انجمن روانشناسی ایران در خصوص اختلالات شخصیتی و تاثیر آن در محیط کار و خانواده سخنانی بیان کرد و گفت: از همنشینی با اشخاص سلیم النفس لذت برده و از افرادی که شخصیت بیمارگونه دارند،رنج می بریم لذا باید در محیط کار و خانواده هنرسازگاری با شخصیتهای مختلف را کسب نمائیم.

وی در ادامه در خصوص انواع شخصیتهای اجتماعی و روانی و تیپ های مختلف شخصیتی سخنان مبسوطی بیان نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات