یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ساختمان با مشارکت ۱۴۰۰ شرکت

یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ساختمان با مشارکت ۱۴۰۰ شرکت

www.BanaNews.irمعاون دبیرکل اتاق تعاون ایران از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در روزهای ۴ تا ۷ مرداد ماه جاری با مشارکت ۱۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابراهیم تهرانی امروز در یک نشست خبری از برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در روزهای ۴ تا ۷ مرداد ماه سال جاری در تهران خبر داد و گفت: در نمایشگاه امسال ساختمان، ۱۴۰۰ شرکت که ۱۰۷۴ بنگاه آن ایرانی است در نمایشگاه یازدهم شرکت خواهند داشت.

معاون دبیرکل اتاق تعاون ایران، تعداد شرکت های خارجی امسال را ۳۲۶ شرکت اعلام کرد و گفت: در همین ارتباط ۱۷ شرکت متفرقه خارجی نیز حضور خواهند یافت.

تهرانی همچنین به مشارکت ۱۱۵ شرکت ایرانی نمایندگی خارجی در نمایشگاه یازدهم ساختمان تهران اشاره کرد و بیان داشت: در کنار کشورهای کره جنوبی، تایوان، امارات متحده عربی، ایتالیا، ترکیه، چین، قزاقستان، عربستان، انگلیس و فرانسه، کشورهای هندوستان، پاکستان، سوئد، فنلاند، لهستان، یونان و یک نمایندگی انحصاری از آمریکا نیز حضور خواهند داشت.

این مقام مسئول در بخش تعاون ادامه داد: ۹۰ شرکت چینی به همراه ۱۰۴ شرکت ترکیه ای در نمایشگاه امسال ساختمان حضور پررنگی را از این دو کشور به ثبت خواهند رسانید.

معاون دبیرکل اتاق تعاون ایران گفت: در قالب برگزاری نمایشگاه به دنبال توسعه صادرات غیرنفتی و ارتقای بهره وری در صنعت ساختمان کشور هستیم.

به گفته تهرانی، نمایشگاه امسال با یک رشد ۱۷ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال گذشته برگزار می شود. البته برگزاری همایش ها و نشست های تخصصی جنبی نمایشگاه نیز از برنامه های امسال است.

وی با اعلام اینکه نمایشگاه امسال با شعار ارزان، مقاوم و سریع برگزار می شود، خاطر نشان کرد: حضور در بازارهای خارجی و جذب سرمایه گذاری برای توسعه صنعت ساختمان، از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه است.

این مقام مسئول در بخش تعاون با تاکید بر اینکه در حال حاضر حجم صادرات غیرنفتی ایران به عراق ۷ میلیارد دلار است که می تواند به سطح ۲۰ میلیارد دلار نیز بالغ شود، گفت: بازار این کشور فرصت های مناسبی را برای حضور ایران دارد و ما باید از این امکان استفاده کنیم.

معاون دبیرکل اتاق تعاون ایران همچنین به حضور هیئتهای تجاری از کشورهایی مانند فدراسیون روسیه ، عراق، سوریه، ترکیه، امارات، قزاقستان و ازبکستان در زمان برگزاری نمایشگاه خبر داد و افزود: ۶۰ درصد شرکتهای حاضر در نمایشگاه امسال از گروه ایرانی، خصوصی و تعاونی هستند.

تهرانی فراهم شدن امکان حضور تعاونی های مسکن مهر و دعوت از ایرانیان خارج از کشور برای حضور در نمایشگاه را از برنامه های جنبی امسال اعلام کرد.

 

 

    نظرات