99/99درصد شبكه توزیعآب استان گیلان ، فاقد آلودگي میکروبی

99/99درصد شبكه توزیعآب استان گیلان ، فاقد آلودگي میکروبی


99/99درصد شبكه توزیعآب استان گیلان ، فاقد آلودگي میکروبی

99/99درصد شبكه توزیعآب استان گیلان ، فاقد آلودگي میکروبی

مازیار غلامپور معاون بهره برداری شرکت آب وفاضلاب استان گیلان با اشاره به اهمیت اطمینان از سلامت آب شرب شهروندان گفت:  به منظور كنترل بهداشتي آب شرب، آزمون تعيين مقدار كلر باقيمانده، آزمون ميكروبي، آزمون بيولوژي، آزمون شيميايي و آزمون فاضلاب و ریزآلاینده های آلی و معدنی را در برنامه های خود دارد.

وی ضمن تاکید بر این نکته که بازه های آزمایشی به صورت میانگین روزانه، ماهانه و فصلي از طريق 29 باب آزمايشگاه ميكروبي، شيميايي, بيولوژي آب انجام می شود، این آزمایشگاه ه را مستقر در شهرستان هاي رشت, املش, رودسر, لنگرود, لاهيجان, سياهكل, انزلي, رضوانشهر, تالش, آستارا, صومعه سرا , ماسال , رودبار، تصفيه خانه بزرگ و آزمایشگاه مرکزی ستاد عنوان کرد و گفت:  7 باب آزمایشگاه فاضلاب نیز در شهرهای رشت،لاهیجان و انزلی مستقر هستند.

غلامپور تاکید براینکه نتايج اين آزمونها نشان مي دهد آب شرب شهروندان از نظر پارامترهای فیزیکی شیمیایی در حد استاندارد ملی كشور (شماره 1053) است، گفت: این نتایج نشاندهنده سلامت شبكه توزیع ، فاقد آلودگي میکروبی تا بیش از 99/99درصد است.

معاون بهره برداری آبفای گیلان همچنین درصد آزمون مطلوبیت کلر باقیمانده در شبکه را بالای 99درصد عنوان کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب گیلان با بهره برداری از دستگاه های اندازه گیری لحظه ای سنجش کلر آزاد باقیمانده و کدورت در خروجی مخازن ذخیره و نقاط مختلف شبکه توزیع شهر رشت، کیفیت آب تولیدی را بصورت 24 ساعته تحت سنجش و کنترل دارد چرا که قرار داشتن کلر و کدورت در رنج مطلوب نشاندهنده عدم آلودگی میکروبی آب با درصد اطمینان بالای 99 درصد می باشد.

غلامپور به اجرای همزمان و موفقیت آمیز برنامه ايمني آب (Water Safety Plan) در شهر رشت اشاره کردو اضافه کرد: این برنامه با رويكرد ارزيابي ريسك، شناسايي مخاطرات، رويدادهاي مخاطره آميز و مديريت ريسك، در تمام گام هاي تامين و توزيع آب شرب از حوضه‌ي آبريز تا مصرف كننده از جمله عوامل موثر بر ارتقاء کیفیت آب اجرای می شود.

وی تصریح کرد: همزمان و همراه با انجام تمام اين آزمونها توسط شرکت آب و فاضلاب گیلان، نقش نظارتی مرکز بهداشت استان به عنوان سازمان ناظر بهداشت آب شرب نیز حائز اهمیت می باشد که خوشبختانه نتایج این کنترل نامحسوس دلالت بر مطلوبیت کیفیت آب شرب در محدوده استاندارد ملی ایران دارد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یک شرکت در شهر رشت می باشد

      نظرات