افزایش ارتفاع در مسکن مهر آذربایجان غربی

افزایش ارتفاع در مسکن مهر آذربایجان غربی

مدیرکل مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در ساخت مسکن مهر آذربایجان غربی شاهد افزایش ارتفاع هستیم.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خلیل محبت‌خواه امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با توجه به افزایش ارتفاع در اجرای طرح مسکن مهر در استان آذربایجان غربی در نظر فنی باید شرایط خاصی رعایت شود و بر این اساس میزان تسهیلات واگذار شده به این واحدها از ۲۲ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان توسط شورای مسکن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با افزایش ارتفاع مسکن مهر مدت زمان اجرای پروژه‌ها نیز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: سهم استان آذربایجان غربی از کل مسکن مهر کشور ۲۶ هزار واحد بود که در صورت وجود متقاضی این میزان قابل افزایش است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۱ هزار و ۹۸۱ واحد موفق به اخذ پروانه شده‌اند و در ۱۰۰ درصد آنها مرحله فوندانسیون به اتمام رسیده است.

محبت‌‌خواه گفت: ۵۰ درصد واحدهایی که به مرحله فوندانسیون رسیده‌اند در مرحله اسکلت و سقف و یک هزار و ۳۷۳ واحد در مرحله نازک‌کاری هستند.

وی با تاکید بر روند اجرای پروژه‌های مسکن مهر در استان اظهار داشت: در این زمینه تعاونی‌ها باید به خوبی وارد عمل شوند.

این مسئول ادامه داد: برای واحدهایی که در ارتفاع کار می‌کنند شرایطی عنوان شده که تعاونی‌ها با دریافت این شرایط وام آنها افزایش می‌یابد.

محبت‌خواه با اشاره به صدور پایان کار مسکن افزود: پروژه‌هایی که به وام مرحله آخر رسیدند می‌توانند برای دریافت پایان کار از طریق شهرداری‌ها اقدام کنند و در این راستا نیز شرایط دریافت پایان کار تسهیل یافته است.

وی رتبه استان در زمینه مسکن مهر را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: اوایل سال گذشته استان آذربایجان غربی دارای رتبه ۳۱ کشوری بود که در سه ماه چهارم سال گذشته به رتبه ۱۹ رسید و در زمان حاضر نیز براساس آخرین آمارها رتبه ۱۶ را کسب کرده ‌است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه مسکن مهر آذربایجان غربی توانسته به خوبی وارد شود و به کمک تعاونی‌ها و دیگر سازمان‌های ذی‌ربط توانسته‌ایم در مسکن مهر موفق باشیم.

 

 

    نظرات