دکل‌های خط 400 کیلوولت نیروگاه شهید مفتح به پست  400 کیلوولت بیستون با طراحی جدید احداث و برقدار شدند

دکل‌های خط 400 کیلوولت نیروگاه شهید مفتح به پست 400 کیلوولت بیستون با طراحی جدید احداث و برقدار شدند

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای غرب از احداث نهایی دکل‌های سقوط کرده خط 400 کیلوولت نیروگاه شهید مفتح به پست 400 کیلوولت بیستون و برقدار شدن آن‌ها با انجام عملیات مونتاژ و نصب دکل‌های جدید خبر داد.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای غرب، مهندس "علیرضا ناصری" معاون طرح و توسعه این شرکت اظهار داشت: رانش‌های شدید زمین در دامنه گردنه اسدآباد موجب سقوط دکل 212 و ناپایداری دکل 211 خط 400 کیلوولت نیروگاه شهید مفتح به پست 400 کیلو ولت بیستون و خروج آن از شبکه سراسری شد.

وی افزود: باتوجه به اهمیت خط مذکور در انتقال انرژی در منطقه که یکی از اصلی‌ترین خطوط در پایداری شبکه سراسری به‌شمار می‌رود، بلافاصله پس از اطلاع از حادثه، ضمن انجام بررسی‌های کارشناسی، موضوع در کمیته بحران شرکت به‌صورت اضطراری مطرح گردید.

مهندس ناصری با تأکید بر اینکه بهره‌برداری از خط مذکور باید در کوتاه‌ترین زمان در مدار قرار می‌گرفت، خاطرنشان ساخت: سقوط تاور شماره 212 و آسیب‌دیدگی شدید تاور شماره 211 و از طرفی از بین رفتن جاده‌ها و پل‌های دسترسی و همچنین رانشی بودن زمین‌های منطقه انجام هرگونه عملیات بازیابی شبکه را با مشکل جدی مواجه نموده است.

معاون طرح و توسعه برق غرب ابراز داشت: شرایط زمین‌های اطراف تاور شماره 211 به‌گونه‌ای بود که فقط دو نقطه برای نصب پایه‌های چوبی با ضریب اطمینان کمتر از 50 درصد امکان‌پذیر بود، لذا به‌منظور تسریع در به مدار آوردن خط، عملیات بازیابی در چهار بخش موازی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بخش اول، انجام عملیات تقویت پایه‌های تاور شماره 211 که هر لحظه امکان سقوط آن شدت می‌گرفت و بخش دوم، انجام عملیات بازسازی جاده‌ها و پل‌های دسترسی بود و بخش سوم، انجام عملیات تیرگذاری و بخش چهارم، دمونتاژ تاور ساقط شده 212 جهت آزادسازی هادی‌ها بود.

مهندس ناصری با اشاره به انجام عملیات چهارگانه فوق تحت نظارت مشاور اولیه پروژه و کارشناسان فنی شرکت برق منطقه‌ای غرب، گفت: با تلاش شبانه‌روزی مهندسین و کارشناسان این شرکت در همان روزهای اولیه وقوع حادثه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با استفاده از نصب پایه‌های چوبی، به‌طور موقت مشکل مرتفع و خط مذکور کمتر زمان ممکن درمدار شبکه قرار گرفت و تبادل انرژی از سر گرفته شد.

وی در ادامه بیان داشت: بررسی کارشناسانه و انجام طراحی خاص فونداسیون برج‌ها و واریانت مسیر را از دیگر اقدامات کارشناسان شرکت برق منطقه‌ای غرب عنوان کرد و افزود: پس از سپری شدن پیک بار شبکه، امکان بی برق نمودن خط وگرفتن برنامه خاموشی جهت اصلاح نهایی و احداث برجهای جدید پروژه، مجدداً در دستور کار این شرکت قرار گرفت و در بازه زمانی کوتاهی عملیات بتن‌ریزی فونداسیون، مونتاژ، نصب دکل و سیم‌کشی سه برج زاویه‌ای انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌ای غرب در پایان گفت: این دکل‌ها در ارتفاعات و منطقه صعب‌العبور گردنه اسدآباد قرار دارند که با وجود معارض زیاد، بارش برف و باران و محدودیت زمان خاموشی خط 400 کیلوولت انجام شد که در این راستا با برگزاری جلسات متعدد فی‌مابین شرکت برق منطقه‌ای و مسئولین اجرایی و قضایی شهرستان اسدآباد، هماهنگی لازم برای اجرای کار در بازه زمانی کوتاه فراهم شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای غرب

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای غرب

    شرکت برق منطقه ای غرب

    شرکت برق منطقه ای غرب یک شرکت در شهر کرمانشاه می باشد

      نظرات