گود کشتی باچوخه شهید بابانظر تا 22 بهمن به  ...

گود کشتی باچوخه شهید بابانظر تا 22 بهمن به ...

گود کشتی باچوخه شهید بابانظر تا 22 بهمن به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رئیس شورا و نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد صبح امروز از پروژه در حال احداث گود کشتی باچوخه شهید بابانظر بازدید کردند.

سید مسعود ریاضی، در حاشیه این بازدید با بیان اینکه «کشتی چوخه» یکی از ورزش‌های سنتی بسیار محبوب برای مردم مشهد و استان خراسان است، اظهارکرد: این ورزش، بستر بسیار مناسبی برای انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی نیز بوده چراکه با استقبال پرشور مردمی روبرو می‌شود.

وی افزود: در تمام نقاط دنیا، از رسوم و سنن خود صیانت می‌کنند و ما هم باید در این جهت گام برداریم؛ کشتی چوخه رسم و سنت پسندیده‌ای است با تماشاگرهای پرشمار، به نحوی که در گود زینل‌خان شهر اسفراین، تا 120 هزار نفر برای تماشای هر رقابت حضور پیدا می‌کنند.

ریاضی با بیان اینکه بخش زیادی از اقدامات و عملیات عمرانی مربوط به گود کشتی باچوخه بابانظر انجام شده و پیشرفت خوبی داشته است، گفت: در این مجموعه پیش‌بینی برای حضور 3 هزار تماشاگر انجام شده و با اعتبار خوبی که اختصاص پیدا کرده امیدواریم فاز اولیه و اصلی این پروژه تا 22 بهمن به بهره‌برداری برسد.

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد تصریح کرد: مطالعات نشان داده در زمان برگزاری رویدادها و مسابقات ورزشی که با حضور پرشور مردمی همراه است، میزان بزه‌ در شهر و منطقه کاهش پیدا می‌کند؛ ورزش تاثیر مستقیم و بسزایی روی روابط اجتماعی دارد و به بهترین شکل میتواند اوقات فراغت شهروندان را پر کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات