نشست تخصصی هم افزایی و تعادل بخشی منابع آبی در شهرستان تربت جام...

نشست تخصصی وهم افزایی برای تعادل بخشی و پایداری منابع آبی در شهرستان تربت جام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب شهرستان تربت جام با اعلام این خبر گفت: نشست مشارکتی و هم افزایی به جهت تصمیم گیری برای تعادل بخشی و پایداری منابع ابی  شهرستان تربت جام با حضور مهندس ممدوحی مدیر حفاظت و بهره برداری و همچنین رحیمی نیا رییس گروه حفاظت و بهره برداری از منابع آب زیر زمینی در شهرستان تربت جام برگزار شد.

یوسف اختری افزود: در این نشست تخصصی که جمعی از کارشناسان و نمایندگان کمیته آبران شهرستان تایباد نیز حضور داشتند.مواردی از جمله حفظ و صیانت از  منابع ابی و سفره های آب زیرزمینی این شهرستان مورد نفد و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در باره صرفه جویی در مصرف بی رویه آب ،شناسایی و مسدود کردن چاه های غیر مجاز  و همچنین مدیریت اجرای صحیح طرح «سازگاری با کم ابی» در این شهرستان اخذ شد.

وی در این نشست در باره اهمیت و نقش مسئولیت پذیری در امور آب شهرستان مطالبی ر ا بیان کرد و گفت: مسئولیت پذیری به معنای این است که وارد گود شد و کمربند حفاظت و صیانت از منابع ابی شسهرستان را محکم کرد.

اختری در این نشست همچنین به حفظ و جلوگیری از استفاده بی رویه از منابع آبی در شهرستان تاکید کرد و افزود: حفاظت حریم و بستر رودخانه ها، جلوگیری از برداشت چاههای غیر مجاز، کنترل هوشمند مصرف آب کشاورزی، فعالیت ها و همایش های فرهنگی، ایجاد تسهیلات اعطایی در حوزه آبخیزداری، و تخریب مراتع از اقدامات اجرایی شهرستان در حفظ پایایی منابع آبی شهرستان بوده و امید است این روند به خوبی ادامه پیدا کند.

شایان مهر، کارشناس امور منابع آب شهرستان تربت جام یادآور شد: منابع آبی تربت جام از 143 رشته قنات و 2 آب خوان صالح آباد - جنت آباد و دشت فریمان – تربت جام تامین می شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات