آیین نامگذاری بزرگراه سپهبد شهید قاسم سلیمانی برگزار شد

آیین نامگذاری بزرگراه سپهبد شهید قاسم سلیمانی برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور با اشاره به موقعیت قرارگیری بزرگراه سپهبد شهید سلیمانی گفت: این بزرگراه در منطقه کوهسار مهدی عج به طول ۱۰ کیلومتر واقع شده است و میدان جام جم را به کمربندی جوادیه متصل می کند.
شهردار شیراز در این آیین که با حضور مسئولین لشکری، استانی، مدیران شهری و اعضای شورای شهر برگزار شد، اضافه کرد: امروز برای پاسداشت بزرگی و عظمت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قهرمان کشور گرد هم آمده ایم.
مهندس اسکندرپور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم گفت: شهید سلیمانی به عنوان یک فرمانده بزرگ دو ویژگی شجاعت و تدبیر را همزمان داشت و با کمترین خسارات، شجاعانه ترین اقدامات را انجام می داد.
وی راه، روش و منش شهید سلیمانی را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ورای مرزبندی های سیاسی و جناحی عنوان و اعلام کرد: امروز در کشور برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر بر جامعه نیازمند در پیش گرفتن اینگونه رویه هستیم و شهید سلیمانی نماد بارز و شاخص حرکت فراتر از گروه ها، دسته بندی ها و امور روزمره سیاسی بود.
شهردار شیراز که از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس نیز است با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی در زمان حیات و همچنین در ادامه راهش پس از شهادت  توانست به یک برند بین المللی تبدیل شود، گفت: امروز ایران به حرمت خون شهیدان و قدردانی از زحمات شهدا توانسته برندی بین المللی به نام سردار سلیمانی را به جهانیان معرفی کند.
ابراهیم صبوری، نائب رئیس شورای شهر شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه راه شهید سلیمانی ادامه دارد، افزود: پس از اعلام خبر شهادت ایشان، مردم انقلابی ایران طی حماسه‌ای شور و شعور خون را نشان دادند.
وی با اشاره به نامگذاری بزرگراه واقع در منطقه کوهسار مهدی عج گفت: شورای شهر این نامگذاری را در راستای حفظ یاد و نام سپهبد شهید سلیمانی انجام داد.
صبوری اضافه کرد: شهید سلیمانی نماد عینی اسطوره‌هایی است که تنها در داستان‌ها شنیده بودیم و بی‎شک نسل‌های آینده بیش از پیش از این اسطوره یاد خواهند کرد.
سردار قاسمی نماینده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه کار جهادی و انقلابی شورا و شهرداری شیراز در نامگذاری بزرگراه شهید سلیمانی مایه افتخار و تقدیر است تاکید کرد که این شهید والامقام همواره منادی وحدت و همدلی بود.
سردار قاسمی ضمن تقدیر از اقدام ارزنده شورای شهر و شهرداری شیراز در تغییر نام بزرگراه کوهسار مهدی(عج) به نام شهید سلیمانی، افزود: مجموعه مدیران شهری شیراز پس از شهادت سردار سلیمانی از پیشگامان این حرکت فرهنگی در کشور بودند.
نماینده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: این قرارگاه از سال ۸۳ در فارس و شهر شیراز فعالیت عمرانی خود را آغاز کرد و پروژه‌هایی نظیر تونل فضیلت، پل چمران، پل کابلی ولیعصر(عج) را به سرانجام رساند و هم‌اینک در خط ۲ مترو شیراز و بزرگراه کوهسار مهدی(عج) که به نام شهید سلیمانی تغییر یافت، در دست اجرا دارد.
سردار قاسمی خاطرنشان کرد: پروژه بزرگراه شهید سلیمانی یک ابر پروژه است که چندین پروژه از جمله چهار تونل و چند پل را در دل خود جای داده است.
او همچنین با بیان اینکه میدان جام جم، شیرینی این پروژه بزرگراهی را تحت تاثیر قرار داده، گفت: امید است با باز شدن آن شاهد بهره برداری صحیح از این پروژه باشیم.
نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیاء وجود معارضین مردمی و اختلافات ملکی از دیگر مشکلات این پروژه ذکر و تاکید کرد: نام حاج قاسم روی پروژه گذاشته شده و نباید مثل امروز کار شود، چرا که حاج قاسم وقتی جایی می‌رفت و وعده‌ای می‌داد به آن عمل می‌کرد و لذا باید اینجا هم حرف‌ها عملی شود.
براساس این گزارش، در پی مصوبه شانزدهم دی ماه ۹۸ شورای اسلامی شهر شیراز، بزرگراه تازه احداث شده واقع در کوهسار مهدی «عج» که مشرف به این کلانشهر است، با حضور استاندار فارس و شماری از مقامات ارشد این استان، به نام شهید والامقام سپهبد قاسم سلیمانی مزین و ماندگار شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات