راه آهن خرمشهر به شلمچه افتتاح شد

راه آهن خرمشهر به شلمچه افتتاح شد

با حضور وزیر مسکن و راه آهن خرمشهر به شلمچه برای اتصال دو کشور ایران و عراق از طریق راه آهن به بهره برداری رسید.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نماینده مردم خرمشهر در مجلس در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: راه آهن خرمشهر- شلمچه به طول ۱۷ کیلومتر به عنوان بخشی از محور ارتباط ریلی میان ایران و عراق امروز افتتاح شد.

مصطفی مطور زاده با اشاره به اینکه اعتبار پروژه قطار خرمشهر - شلمچه حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده، یاد‌آور شد: یکی از مهمترین فواید بهره برداری از راه آهن خرمشهر - شلمچه رشد اقتصادی استان خوزستان است.

نماینده مردم خرمشهر همچنین در مجلس تصریح کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس رژیم بعث عراق تمام راه آهن خرمشهر- اهواز را در بمباران نابود کرد.

وی ادامه داد: بعد از فتح خرمشهر مردم به صورت نمادین در یکصد روز حدود ۱۰۰کیلومتر از راه‌آهن خرمشهر - اهواز را بازسازی کردند اما به علت عدم اهمیت در زمان جنگ، این راه آهن از استحکام و کیفیت لازم بهره مند نبوده است.

مطورزاده یادآور شد: اما بعد از پایان جنگ اهمیت راه آهن خرمشهر - اهواز دو چندان شد اما به دلیل عدم استحکام کافی در خطوط راه آهن قطار از سرعت ۳۰ کیلومتر بیشتر حرکت نمی کرد.

نائب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس درباره بازسازی مجدد راه آهن خرمشهر - اهواز افزود: در دو سال گذشته این راه آهن به طور کلی بازسازی شده و خط دوم این راه آهن هم در دست ساخت است.

 

 

    نظرات