۱۷سال از آغاز عملیات اجرایی ورزشگاه۵۰ هزار نفری اهواز گذشت

۱۷سال از آغاز عملیات اجرایی ورزشگاه۵۰ هزار نفری اهواز گذشت

www.BanaNews.irوزیر راه و شهرسازی با گلایه‌مندی از عملی نشدن تعهدات سازمان تربیت بدنی و وزارت نفت گفت: نسبت به اجرایی شدن تعهدات حسابی باز نکنید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد صبح امروز (۸ مردادماه) با ورود به استان خوزستان در بازدید از استادیوم ۵۰ هزار نفری غدیر اهواز اظهار کرد: منابع مالی مورد نیاز عملیات تکمیل ورزشگاه۵۰ هزار نفری غدیر اهواز را از منابعی غیر از وزارت نفت تامین خواهیم کرد.

وی افزود: پیمانکار این پروژه باید در روزهای آینده کار زمان‌بندی انجام پروژه را به وزارت مسکن و شهرسازی ارائه دهد. ما نیز نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز این پروژه اقدام خواهیم کرد.

نیکزاد با خنده‌دار شمردن فازبندی پیشرفت این پروژه پس از ۱۷ سال از آغاز عملیات اجرایی آن گفت: باید تلاش شود عملیات اجرای این پروژه تا پایان سال جاری به پایان برسد.

همچنین در این بازدید محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر و مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی گفت: کار تکمیل ساخت این پروژه نیازمند ۲۴ میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: بر اساس قرارداد اعلام شده قرار بود ۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات توسط سازمان تربیت بدنی، ۵ میلیارد تومان توسط وزارت نفت و باقی اعتبارات از طریق وزارت مسکن و شهرسازی تامین شود. متاسفانه تاکنون سازمان تربیت بدنی و وزارت نفت نسبت به اجرای تعهدات خود در این زمینه اقدامی نکرده‌اند.

علیزاده تصریح کرد: عملیات نصب ۱۲ هزار صندلی در این ورزشگاه به پایان رسیده و در حال عقد قرارداد برای نصب مابقی صندلی‌های ورزشگاه هستیم.

همچنین در این بازدید جعفری، مجری طرح احداث ورزشگاه ۵۰ هزار نفری غدیر اهواز عنوان کرد: کار مطالعات ساخت این ورزشگاه از سال ۷۰ آغاز و به انجام رسید و همچنین عملیات اجرایی آن از سال ۸۲ آغاز شده و تاکنون با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی افزود: ظرفیت کل این استادیوم ۵۰ هزار نفر است و از ویژگی‌های آن می‌توان به دارا بودن رخت‌کن ورزشی برای چهار تیم و موزه ورزشی و نمایشگاه‌ها ورزشی اشاره کرد.

مجری طرح احداث ورزشگاه ۵۰ هزار نفری اهواز ادامه داد: هم‌اکنون عملیات اجرایی این پروژه در مرحله نازک‌کاری ساختمان، عملیات زیربنایی و نازک‌کاری است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری فاز اول این پروژه به بهره‌برداری برسد.

جعفری تصریح کرد: این پروژه به دلیل شرایط ویژه خاک منطقه با مشکلاتی در پیشرفت کار و برنامه زمان‌بندی اعلام شده مواجه و باعث شد کار ساخت آن حدود ۱۰ سال متوقف بماند.

 

 

    نظرات