لزوم ارتقاء سطح دانش و آگاهي بازرسان

به گزارش خبرنگار ايمنا ، محمدعلي صرامي صبح امروز _شنبه 28 دي ماه 98 _ در «گردهمايي بازرسان مناطق و سازمان‌هاي شهرداري اصفهان»، اظهار كرد: اگر قضاوت‌ها اشتباه انجام شود به راحتي نمي‌توان در اذهان همكاران پيامدهاي آن را پاك كرد.

وي افزود: خط قرمز بازرسي، حفظ آبرو و حيثيت همكاران است، از اين رو بايد اين مهم را سرلوحه امور بازرسي قرار دهيم و اگر شكايت يا اخباري مبني بر تخلف يا سوء استفاده همكاراني مي‌رسد، با دقت و ظرافت بايد مورد بررسي قرار گيرد.

مديركل بازرسي شهرداري اصفهان با اشاره به 10 موضوع مهم به عنوان سرمشق و سرلوحه بازرسان مناطق و سازمان‌هاي شهرداري اصفهان تصريح كرد: اولين انتظار از بخش بازرسي خوش‌رويي و برخورد درست و مؤدبانه با ارباب‌رجوع و ساير همكاران در شهرداري و ساير سازمان‌ها است.

وي با تأكيد بر افزايش سطح دانش و آگاهي بازرسان گفت: اگر بازرسي يك صورت جلسه را امضاء كرد كه آن اسناد و صورتجلسات برخلاف آيين‌نامه، قوانين و مقررات بود قطعاً جاي گذشت وجود ندارد.

صرامي ادامه داد: ارتقاء سطح دانش و آگاهي بازرسان بايد مورد توجه قرار گيرد چرا كه در جايگاه بازرسي جاي تأمل وجود ندارد.

وي اظهار كرد: يكي از برنامه‌ها ارزيابي عملكرد بازرسان است كه اين ارزيابي در ملاقات‌هاي حضوري يا درجلسات مناطق يا سازمان‌ها انجام مي‌شود.

مديركل بازرسي شهرداري اصفهان با تأكيد بر انتقال تجربيات و اطلاعات افراد باتجربه به ساير همكاران گفت: برخي از نيروها در آستانه بازنشستگي يا جابه جايي هستند كه به برخي تجارب در طول فعاليت خود دست يافته‌اند و اين تجارب براي ساير همكاران بسيار مفيد است، بنابراين بايد اين تجربيات انتقال داده شود و از اين موضوع مهم غافل نشويم.

وي با بيان اينكه پيگيري موثر و اثربخش شكايات همچنين ارائه پاسخ به مراجع نظارتي از مسير قانوني بايد مورد توجه بازرسان قرار گيرد، اظهار كرد: بازرسان بايد فرايند و مراحل مشخص شده بازرسي را سپري كنند.  به هيچ عنوان نبايد اطلاعاتي خارج از سيكل و فرايند اداري به خارج از مجموعه بازرسي انتقال پيدا كند؛ همچنين بايد براي انجام امور، زمان‌بندي وجود داشته باشد و دوره شكايات نبايد دامنه طولاني داشته باشد.

وي تصريح كرد: بيشتر شكايات واصله را مي‌توان با پيگيري مؤثر به نتيجه رساند و اين نقطه مؤثر در جلب رضايت‌مندي مردم است.

مديركل بازرسي شهرداري اصفهان با بيان اينكه بايد از انتشار و خروج اطلاعات از سيستم جلوگيري شود، گفت: نظم و انضباط اداري موضوع ديگري است كه بايد مورد توجه قرار گيرد، زيرا سرآمد بودن بازرسي در نظم و انضباط اداري جزء ضروريات است.

وي تأكيد كرد: بازرسان بايد سرآمد و الگو باشند چرا كه بازرسي به معناي الگو بودن در خوش‌رويي، احترام، نظم و انضباط است.

صرامي كارايي و اثربخشي را موضوع قابل توجه ديگر براي بازرسان مناطق و سازمان‌هاي شهرداري دانست و گفت: انجام صحيح اقدامات همان كارايي است و درست انجام دادن هر كار اثربخشي است؛ اگر در امور و فعاليت‌ها اين دو مهم را ادغام كنيم يكي جنبه عملكردي و ديگري جنبه راهبردي دارد و با ادغام اين دو، بسياري از اقدامات نتايج خوبي به همراه خواهد داشت.

وي با تأكيد بر لزوم برقراري ارتباط چهره به چهره با افراد به جاي مكاتبه‌هاي بيهوده گفت: پرهيز از مكاتبات بيهوده و طولاني شدن روند كار شايسته نيست و بايد به جاي ارتباط‌هاي بي‌اثر، ارتباط هاي رودررو انجام شود؛ قطعاً پذيرفته نيست نامه يا شكايتي از ماه‌ها قبل بلاتكليف مانده باشد.

مديركل بازرسي شهرداري اصفهان اظهار كرد: همه افراد به ويژه بازرسان بايد هميشه خدا را در همه حال ناظر خود بدانند و تعهد و وجدان كاري را سرلوحه فعاليت ها قرار دهند و قطعا در اين‌صورت بسياري از اين امور نياز به بازرسي و پيگيري و توضيح ندارند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات