اجرای طرح کاهش محدوده های انتشارآلاینده های هوا L.E.Z با یک هفته  ...

اجرای طرح کاهش محدوده های انتشارآلاینده های هوا L.E.Z با یک هفته ...

اجرای طرح کاهش محدوده های انتشارآلاینده های هوا L.E.Z با یک هفته تاخیر/ طرح L.E.Z به درخواست شهروندان از شنبه ۵ بهمن اجرا می شود

مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: طرح کاهش انتشارآلاینده های هوا L‌.E.Z به درخواست شهروندان برای اخذ برگه معاینه فنی با یک هفته تاخیر و از ۵ بهمن ماه اجرایی می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، هادی عطارزاده طوسی در این خصوص افزود: پیش از این قرار بود که طرح L.E.Z از ۲۹ دی آغاز وخودروهای فاقد معاینه فنی خودرو معتبر هر روز ۵۰ هزارتومان جریمه شوند اما با توجه به درخواست های زیاد شهروندان و ازدحام در مراکز معاینه فنی خودرو، با تائیدیه استانداری خراسان رضوی و پلیس راهور استان این طرح با یک هفته تاخیر، از ۵ بهمن اجرا می شود.
وی با بیان این که این مهلت به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد، اظهارکرد: از شهروندان درخواست می شود که نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای تولید قبل از سال ۱۳۹۴ از تاریخ ۵ بهمن اقدام نمایند در غیر این صورت هر ۲۴ ساعت ۵۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.
عطارزاده طوسی با بیان اینکه پلاک کلیه خودروها پس از انجام معاینه فنی در سامانه ملی معاینه فنی (سیمفا) خودرو ثبت می شود، تاکید کرد: درحال حاضر دوربین های ثبت پلاک خودرو به سامانه ملی سیمفا متصل شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: برداشت پلاک خودروها از طریق دوربین های ثبت تخلفات برداشت واطلاعات برای بررسی وضعیت پلاک به سامانه ملی معاینه فنی خودرو (سیمفا) ارسال می شود.
وی ادامه داد: پس از بررسی اطلاعات در این سامانه و در صورت نداشتن برگه معاینه فنی معتبر خودرو مذکور هر ۲۴ ساعت، مبلغ ۵۰ هزارتومان جریمه شده و این موضوع از طریق پیام به مالک خودرو اطلاع رسانی می شود.
وی گفت: لذا با توجه به اینکه طرح کاهش محدوده های انتشارآلاینده های هوا L.E.Z از۵ بهمن با همکاری پلیس راهور اجرا خواهد شد از شهروندانی که خودروی آنها فاقد معاینه فنی معتبر است، تقاضا می شود در مدت باقی مانده برای معاینه فنی به مراکزمعاینه فنی خودرو مراجعه کنند.

مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات