وزير نيرو ؛ مهمترين كار ما قرار دادن بازار آب و برق ...

به گزارش پايگاه خبري توانير

به گزارش پيگاه خبري توانير، "رضا اردكانيان" روز يكشنبه در حاشيه آيين امضا و تبادل تفاهم نامه همكاري مشترك وزارت نيرو و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در جمع خبرنگاران افزود: وزارت نيرو جزو دستگاه هايي است كه بيشترين سطح تماس را با مردم در همه جاي كشور دارد و دو كالاي مهم و راهبردي آب و انرژي را عرضه مي كند.
وي اضافه كرد: هر نوع تصحيحي در روش ارائه اين محصولات، بلافاصله اثر مستقيم خود را روي ساير عرصه ها هم مي گذارد.
اردكانيان گفت: ما با همه وجود از تمام ظرفيت هاي منابع انساني شايسته در قالب شركت هاي دانش بنيان استقبال مي كنيم و خوشبختانه اين شركت ها رو به توسعه هستند و مهمترين كار ما در اين مقطع اين است كه بازار را در اختيار آنها بگذاريم.
وي ادامه داد: قطعا همكاران من در بخش آب و برق اين كار را خواهند كرد و در صدد عملياتي كردن تفاهم نامه اي هستيم كه امروز امضا شد.
وي با اشاره به ضرورت اين همكاري در بخش هاي مختلف اظهار داشت: از ماموريت هاي اصلي يكي از شركت هاي باسابقه وزارت نيرو كه در سال 53تاسيس شده، ميدان دادن به شركت هاي دانش بنيان و استارت آپي است.
وي افزود: در بخش آب در زمينه ساخت دستگاه هاي اندازه گيري، كنترل كيفيت آب، كاهش تبخير از سطح آب ها، درياچه ها و مخازن سدها و در بخش فاضلاب در زمينه استفاده مجدد از پساب هاي تصفيه شده و در بخش برق كارهاي خوبي شروع شده و ادامه خواهد داشت.
اردكانيان گفت: به دنبال آن هستيم كه در نهايت به كشوري تبديل شويم كه از اين منابع محدود استفاده حداكثري كنيم و با استفاده از ظرفيت منابع انساني موجود در كشور در بازارهاي منطقه حضور پيدا كنيم؛ به اين معنا كه توسعه محدود به مرزهاي جغرافيايي نخواهد بود.
وي افزود: توسعه، آسايش و آرامش ما وابسته به توسعه، آرامش و آسايش همسايگان ماست و اكنون بازارهاي خوبي را در صنعت برق كشور با همسايگان شكل داده و اين روند رو به توسعه است.
وي گفت: وارد اتحاديه اقتصادي اوراسيا شديم و به زودي كشورهاي بزرگي از حيث جمعيت مانند هندوستان وارد اين بازار و عضو خواهند شد.
اردكانيان گفت: دريچه بسيار مهمي روي سرريز ظرفيت بسيار ارزشمند منابع انساني كشور باز شده كه به اتكاي اين حركت ها بويژه در شرايط تحريمي فعلي بسياري از مشكلاتمان برطرف و در منطقه هم موجب توسعه بيشتر مي شويم.

مهمترين منابع تجديد پذير ما منابع انساني است


وزير نيرو همچنين در آيين امضاي تفاهم نامه با اشاره به اهميت توجه به منابع انساني، فناوري، مواد اوليه و بازار مصرف خاطرنشان كرد: در كره زمين با بيش از ?ميليارد نفر همه هياهوها و رقابت ها بر سر بيشتر داشتن يكي و يا همه اينهاست كه درگيري ها هم به نوعي به همين موضوع مرتبط مي شود.
وي با اشاره به رو به رشد بودن جمعيت جهان گفت: منطقه و كشور ما هم از اين قاعده مستثني نيست و عمده فشارها بر اثر استفاده از منابع، عرضه بيشتر محصول و تصاحب بازار مصرف است و اين باعث مي شود در تمام مناطق نتوانند از منابع خودشان استفاده كرده و روي پاي خود بايستند و همواره دست نياز دراز باشد.
اردكانيان اضافه كرد: بزرگترين و مهمترين منابع تجديد پذير ما منابع انساني است و با مجموعه همه ثروت هاي خدادادي ديگر قابل قياس نيست. اين منابع، مهمترين، غني ترين و گرانبهاترين ثروت ماست. بخشي از هدف گذاري ها هم براي دست اندازي به اين منابع است.
وزير نيرو تاكيد كرد: بايد سعي كرد كشور را به اتكاي اين منبع مهم آباد كرده و در سايه آبادي، استقلال كشور تضمين شود كه اين كار راحتي نيست.
وي با بيان اين كه يكي از چالش هاي ما سازمان حكمراني ماست، گفت: تلاش هايي كه شده در راستاي غلبه بر اين چالش است. سازمان اداري موجود ما همساز با حداكثر كردن اين منابع نيست. سازمان اداري مجموعه اي از مقررات نيست كه مجموعه اي وضع كرده و قابل تغيير باشد.
وي گفت: بايد هنر اين را داشت كه هم وارد سيستم شد و هم براي آينده كشور از اين منابع استفاده كنيم.
وزير نيرو گفت: با داشتن منابع انساني ارزنده و منابع اوليه به اندازه كافي، بايد از سازوكارهاي موجود براي قوي شدن استفاده كرد. از تحريم استقبال نمي كنيم و براي غلبه بر آن شبانه روز تلاش مي شود.
وي با اشاره به تحريم هاي اعمال شده از جمله در حوزه فروش نفت گفت: تحريم ها، تحريم هاي دنباله داري نخواهد بود و لازم است كه در اين فرصت محدود بر مشكلات فائق آييم.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات