تولید سیمان ۱۹ درصد افزایش یافت

تولید سیمان ۱۹ درصد افزایش یافت

www.BanaNews.irبیش از ۲۳ میلیون و ۴۱۱ هزار تن سیمان در ۴ ‌ماه نخست امسال در کشور تولید شد که این میزان‌ نسبت به مدت مشابه سال ۸۹ رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سازمان توسعه و نوسازی معادن و صتایع معدنی ایران ایمیدرو اعلام کرد: این میزان تولید محصول سیمان طی مدت یادشده، همچنین ۸ / ۵ درصد جلوتر از برنامه تدوین شده برای ۴ ماه ابتدای امسال صورت گرفته است.

میزان تولید سیمان در واحدهای سیمانی سراسر کشور طی تیر ماه امسال نیز بالغ بر ۶ میلیون و ۳۷۲ هزار تن گزارش شده است که ۷ درصد جلوتر از برنامه مدون برای این ماه است.

با تولید این میزان سیمان در تیر ماه، بخش صنعت کشور شاهد رشد ۱۹ درصدی در تولید این محصول نسبت به ماه مشابه سال ۸۹ بوده است.

براساس اعلام دفتر صنایع‌معدنی، میزان تولید کیلینکر در سراسر کشور نیز طی ۴ ماه ابتدای امسال، بالغ بر ۲۱ میلیون و ۹۳۶ هزار تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸ / ۱۳درصد رشد نشان می‌دهد.

براین اساس همچنین طی تیر ‌ماه امسال، ۵/۵ میلیون تن کیلینکر در واحدهای مختلف سیمانی کشور تولید شد که از رشد ۱۸ درصدی تولید این محصول نسبت به ماه مشابه سال قبل حکایت دارد.

دبیر انجمن سیمان کشور هم درخصوص میزان صادرات این محصول اظهار داشت: در تیر امسال حدود ۹۴۰ هزار تن صادرات سیمان صورت گرفته است. پورخلیل افزود: مجموع صادرات سیمان و کیلینکر در ۴ ماهه ابتدای سال جاری هم بالغ بر ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش ۱۴ درصدی حکایت دارد.

به گفته پورخلیل، درحال حاضر کارخانه‌های قدیمی سیمان کشور با ظرفیت ۹۵ تا ۹۷ درصد و واحدهای جدید نیز با ظرفیت ۹۷ تا ۱۰۵ درصد فعالند.

 

    نظرات