شهردار مشهد یکی از موفق ترین شهرداران کشور است / شهرداری مشهد نقش  ...

شهردار مشهد یکی از موفق ترین شهرداران کشور است / شهرداری مشهد نقش ...

شهردار مشهد یکی از موفق ترین شهرداران کشور است / شهرداری مشهد نقش مهمی درارتقاء حقوق شهروندی دارد

استاندار خراسان رضوی با تقدیراز اقدامات شهرداری مشهد گفت: معتقدم شهردار مشهد یکی از موفق ترین شهرداران کشور است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، علیرضا رزم حسینی امروز در نهمین جلسه شورای اداری شهرداری مشهد در سال ۹۸افزود: وقتی که اسم شهرداری می آید تنها چیزی که ابتدا به ذهن خطور می کند، حقوق شهروندی است.
وی اضافه کرد: یکی ازدستگاه ها و سازمان هایی که می تواند به ارتقاءحقوق شهروندی کمک کند شهرداری ها به ویژه شهرداری مشهد است.
وی با بیان این که سالانه میلیون ها زائر به مشهد سفر می کنند، اظهارکرد: حضور این تعداد زائر درمشهد این شهر را به جایگاه مهمی برای ارتقاءحقوق شهروندی تبدیل کرده است.
وی تصریح کرد: اگر مردم به حقوقی که دارند آشنا باشند مطالبات اجتماعی آن ها خردمندانه شکل می گیرد، زیرا یکی از مشکلات ما این است که به دلیل ارائه نشدن آموزش های مناسب اعتراضات و مطالبات به صورت مخرب خود را نشان می دهد.
رزم حسینی ادامه داد: یکی از وظایف شهرداری ها توسعه و ترویج فرهنگ شهروندی، آپارتمان نشینی و سایر موارد مرتبط با سکونت در شهر است و اگر این کارانجام شود هزینه های مدیریت شهری نیز کاهش خواهد یافت.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که حقوق شهروندی و شهرنشینی برای همه است و هیچ تبعیضی وجود ندارد، گفت: این موضوع در دین ما و از سوی بزرگان دین ما نیزمورد تاکید قرارگرفته است.
وی اضافه کرد: شهردار مشهد موفق ترین شهردارکشور است و شورای شهر نیز به خوبی از وی حمایت می کند، ما نیزحمایت می کنیم زیرا اگر به شهر مشهد توجه شود گویا که به ۵۰درصد ازمردم کشور توجه شده است.
وی درادامه به بحث حاشیه نشینی در مشهد اشاره کرد وافزود: این که حاشیه نشینی چرا به وجود آمده و چرا جلوگیری نشده است را باید کنار بگذاریم، زیرا اکنون مشهد دارای حاشیه ای با بیش از یک میلیون جمعیت است ومقام معظم رهبری نیز نسبت به ساماندهی آن دغدغه زیادی دارند.
وی تصریح کرد: به هردلیلی تعداد زیادی در حاشیه شهر مشهد ساکن شده اند و براساس سیاست های نظام باید به آن ها خدمات بدهیم و درکنار آن از توسعه و گسترش حاشیه نشینی درمشهد جلوگیری کنیم.
رزم حسینی ادامه داد: بنا بر تقاضای شهرداری مشهد مدیریت ساماندهی حاشیه شهررا به مدیریت شهری واگذارکرده ایم و تا کنون بیش از۵۰ جلسه برگزار و تصمیم گرفته شد تا ۸ محله به صورت پایلوت با افزایش سرانه فضاهای سبز، آموزشی، فرهنگی، ورزشی زیست محیطی و کسب و کاراز حاشیه نشینی خارج شود.
استاندارخراسان رضوی گفت: دراین مدت دولت نیز به شهرداری مشهد با مجوزهای انتشار اوراق مشارکت و تهاتر چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان کمک کرده و خواهد کرد و ما نیز در کمیسیون ماده ۵ گره گشای کارهای شهرداری بوده و با نگاه مثبت برای بهبود زندگی درمشهد همکاری می کنیم.
وی به مناسب سازی شهر برای حضور بیشترجانبازان و معلولان اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در این راستا انجام شده اما مشکلات در این زمینه زیاد است و دغدغه داریم که مسیرها برای تردد جانبازان و معلولان مناسب سازی شود.
وی اضافه کرد: در حوزه ساماندهی کشف رود نیز مدیریت کار با شهرداری است تا این موضوع را که سال ها است چهره ای نا مناسب را درحاشیه شهر مشهد به وجود آورده باکمک سایر دستگاه ها ساماندهی کند.
رزم حسینی ادامه داد: یکی ازراه های جلوگیری از فساد اداری هوشمند سازی و الکترونیکی شدن فعالیت ها است که شهرداری مشهد اقدامات خوبی را دراین زمینه انجام داده است.
استاندارخراسان رضوی به نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر نیز اشاره وگفت: دراین دوره اتفاقات خوبی افتاده وباهم افزایی همه مسئولان برای رفع مشکلات بافت فرسوده حرم مطهر پای کارهستند،لذا امیدواریم با مدیریت خوب شهرداری مشهد و همکاری استانداری،آستان قدس رضوی و دستگاه قضایی توافق نامه ای که برای رفع این مشکل انجام شده است اجرایی وموضوع نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر با درنظر گرفته شدن حقوق مکتسبه مردم برطرف شود.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات