سایت آرامستان جدید تا یک ماه آینده معرفی میشود


اعضا و هیأت‌مدیره شورای سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرمان معرفی شدند

شهردار کرمان :
طرح ممیزی اموات دفن شده در آرامستان باید هر چه سریعتر اجرا شود
سایت آرمستان جدید تا یک ماه آینده معرفی میشود

شهردار کرمان با بیان اینکه طرح ممیزی اموات دفن شده در آرامستان باید هر چه سریعتر اجرا شود، گفت:سایت آرامستان جدید تا یک ماه آینده معرفی می‌شود.

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید neshast aramestan2.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید neshast aramestan3.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید neshast aramestan4.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shora aramestan.jpg
  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید shora aramestan2.jpg

به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سید مهران عالم زاده در جلسه ای که با حضور اعضای شورای سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرمان برگزار شد؛ بر لزوم اجرای هر چه سریعتر طرح ممیزی اموات تاکید کرد و گفت: در صورت تکمیل این طرح، جستجوی اموات به صورت مشخص و به سهولت انجام می شود .
وی با اشاره به اینکه طرح ممیزی اموات در شهر اصفهان شروع شده است؛ افزود: این اقدام فوریت دارد و جهت تکریم ارباب رجوع باید هر چه زودتر انجام شود .
عالم‌زاده دغدغه اصلی سازمان را مشخص شدن آرامستان جدید عنوان و خاطرنشان کرد: چندین سایت که از لحاظ موقعیت در وضعیت مناسبی قرار دارند، پیشنهاد شده است که با مشخص شدن قطعی سایت جدید تا یک ماه آینده، عملیات اجرایی آن از سال آینده شروع می شود .
وی تاکید کرد: اجرای طرح ممیزی اموات و مشخص شدن سایت جدید جهت دفن اموات فوریت داشته و در اولویت قرار دارد .
شهردار کرمان در ادامه با اشاره به سخت و حساس بودن کار همکاران شاغل در سازمان آرامستان‌ها یاد آور شد: باید به گونه ای زحمات آنها جبران شود چرا که نه تنها در زندگی شغلی بلکه در زندگی اجتماعی خود در جامعه دغدغه‌های زیادی دارند .
عالم زاده همچنین با اشاره به علاقه وافر مردم کشور به شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: شهرداری به زودی امکانی را در فضای مجازی فراهم میکند تا مردم از سرتاسر کشور بتوانند از راه دور این شهید والا مقام را زیارت کنند.
در ادامه این جلسه علی عسکری مدیرعامل مدیریت آرامستان های شهرداری کرمان ضمن تشکر از حسن انتخاب اعضای شورای سازمان با اشاره به اینکه این سازمان طی سالهای گذشته به نام سازمان بهشت زهرا شناخته شده و به صورت سنتی اداره می‌شده است؛ خاطر نشان کرد : در مدیریت جدید سازمان، جهت تکریم ارباب رجوع برنامه ریزی کرده و طرح های در دستور کار داریم که یکی از این موارد نرم افزار جامع مدیریت آرامستان است .
وی همچنین اجرای طرح ممیزی اموات دفن شده در آرامستان مسجد صاحب الزمان را از دیگر طرح های در دستور کار ذکر کرد و افزود: در طرح ممیزی مختصات جغرافیایی محل دفن اموات در قالب اپلیکیشن ارایه وجستجوی اموات به سهولت انجام میشود.
وی ادامه داد: در این اپلیکیشن زیارت مجازی وصیت نامه و دلنوشته های شهدا نیز قابل رویت است
عسکری از جمله اقدامات انجام شده دیگز این سازمان از نصب چندین برج نورپردازی در آرامستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در زمینه بهسازی و زیباسازی آرامستان فعلی اقدامات دیگری از جمله نصب مبلمان شهری،جدول گذاری، انجام رنگ آمیزی غسالخانه باغ رضوان و بهسازی فضای سبز را در دستور کار داریم که تعدادی از این اقدامات انجام شده است.
مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرمان با اشاره به مشکل کمبود فضا برای دفن اموات گفت: در ۱۰ ماهه گذشته ۲۱۰۰ نفر فوت شدند که نشان می‌دهد ما در طول سال به سه هزار قبر نیاز داریم.
وی تصریح کرد: با توجه به محدودیت های مجموعه پردیسان قائم باید هر چه زودتر مکان دیگری برای دفن اموات مشخص شود.
وی همچنین با اشاره به وجود متبرک سردار در محل گلزار شهدا تصریح کرد : بهسازی و زیبا سازی محیط گلزار تنها کار شهرداری نیست و مستلزم همکاری سایر ارگان های دیگر است.
دکتر ارسلان اسکندری عضو شورای سازمان  نیز در این جلسه اقدامات مدیران شهرداری برای بروز کردن آرامستان شهرداری و تکریم ارباب رجوع را علمی و خوب ارزیابی کرد و افزود: با کمک کارشناسان بهداشت محیط ،در قالب آموزش خطرات و احتمال انتقال بیماری از فرد فوت شده به افراد سالم می توانیم آموزش هایی را ارایه کنیم.
سرهنگ حسین رحیم پور مرادی عضو هیات مدیره سازمان در زمینه تعامل هرچه بیشتر بین دستگاههای اجرایی و شهرداری تاکید کرد و گفت: زمانی که فرد در اثر تصادف فوت می‌کند زمان زیادی صرف می شود تا فرد به پزشکی قانونی ارجاع وسپس دفن شود و تسریع در کار نیازمند وجود تعاملات و همکاری بیشتر است .
دکتر عباس آمیان دیگر عضو شورا ی سازمان از همکاری در زمینه اقدامات پزشکی قانونی خبر داد و افزود: برای تسریع در اقدامات مربوطه پزشکان شبانه روزی در اختیار سازمان خواهند بود تا علت فوت را دقیق تر مشخص کنند.
لازم به ذکر است در این جلسه طی حکمی از سوی شهردار کرمان سرهنگ حسین رحیم پور مرادی به عنوان عضو هیات مدیره ، مهندس علی عسکری به عنوان عضو و دبیر هیات مدیره و دکتر مهدی نیکویی دکتر ارسلان اسکندری و دکتر عباس آمیان به عنوان اعضای شورای سازمان منصوب شدند.

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات