تدوین دستورالعمل برای کندوپوش معابر شیراز

تدوین دستورالعمل برای کندوپوش معابر شیراز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، اسماعیل صالحی یکشنبه ۶ بهمن در جلسه با نمایندگان دستگاه‌های خدمات رسان شهری در شیراز، گفت: دستورالعمل به روز شده حفاری با توجه به قوانین، مصوبات و آئین نامه‌های بالادستی، تهیه، تدوین، نهایی و ابلاغ می‌شود.
با اشاره به انتقال واحد حفاری به معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز، گفت: این اقدام منجر به اجرا و نظارت بهتر بر روند حفاری‌های عمرانی از سوی سایر دستگاه‌های خدمات رسان و بهبود روند کار خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای منسجم‌تر شدن وضعیت نظارت بر حفاری و ترمیم معابر، طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: با توجه به استقرار اداره‌های راهسازی و آسفالت، دفتر فنی و دیگر عوامل موثر در این معاونت، انتقال واحد حفاری به معاونت فنی و عمرانی می‌تواند نظارت بر حفاری و ترمیم معابر را منسجم‌تر کند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه بیشتر حفاری‌ها توسط سایر دستگاه‌های خدمات رسان انجام می‌شود، گفت: دستورالعمل جدید کندوپوش در راستای بهبود خدمات رسانی ارائه می شود.
صالحی با بیان اینکه انجام عملیات حفاری در نقاط مختلف شهر برای ایجاد و توسعه امکانات زیربنایی آب و برق و مخابرات و ... اجتناب ناپذیر است گفت: با وجودیکه این اقدامات عمرانی یک ضرورت محسوب می‌شود، اما اگر نظارت کافی قبل، حین اجرا و بعد از اجرا انجام نشود، کار به سامان نرسیده و به شکل مطلوبی انجام نمی شود.
وی با یادآوری اینکه شهرداری در واقع وکیل مدافع مردم در راستای حفظ زیبایی، ایمنی و پاکیزگی شهر است، گفت: نباید هیچ یک از شهروندان را به واسطه اهمال و کوتاهی در اجرای طرح‌های عمرانی، و ترمیم نادرست و نازیبای خرابی‌های ناشی از این اقدامات، با مخاطره مالی و جانی مواجه کنیم.
معاون شهرداری شیراز همچنین بر لزوم یکپارچه سازی مرمت حفاری ها در شهر تاکید و لازمه ی این مهم را داشتن برنامه ریزی و هماهنگی بین دستگاهی دانست و گفت: باید تمام پیمانکاران این بخش دارای مهارت و دانش کافی باشند و اگر نیاز به آموزش وجود دارد، دوره‌های آموزشی برگزار شود.
صالحی با تصریح اینکه به هیچ عنوان حاضر به پذیرش پیمانکاران فاقد صلاحیت در بخش حفاری، ترمیم و آسفالت معابر نیست، گفت: باید از اعمال نظر و رویکردهای سلیقه‌ای در این موضوع خودداری کرد و براساس شیوه‌نامه‌ های صحیح اقدامات را دنبال کرد.
معاون شهرداری شیراز گفت: شیراز به دلیل داشتن آثار تاریخی و باستانی، دارا بودن شهروندانی میهمان نواز و برخورداری از آب و هوایی منحصر بفرد، همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است، لذا علاوه بر شهروندان، باید شهری زیبا را هم در منظر گردشگران داشته باشیم.
صالحی لزوم هماهنگی برای کنترل مسائل در حریم و خارج از محدوده ی شهر را یادآور شد و گفت: باید هماهنگی مناسبی بین شهرداری و دستگاه‌های خدمت رسان ایجاد شود تا کار مسیر مطلوبی داشته باشد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به لزوم همراهی و همکاری مطلوبتر در موضوع پروژه های بزرگ عمرانی شهر، تاکید کرد که شهرداری نسبت به تعهداتش در قبال همه دستگاه‌ها پایبند است، گفت: تلاشمان کاهش مشکلات ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی برای مردم و شهروندان است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات