رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز خبر داد؛ بافت پیرامونی آرامگاه سعدی بازآفرینی می‌شود

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز خبر داد؛ بافت پیرامونی آرامگاه سعدی بازآفرینی می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، « نوذر امامی » از ارائه و تائید طرح طرح بازآفرینی بافت پیرامونی آرامگاه سعدی توسط این معاونت در کمیسیون شهرسازی و معماری شورا خبر داد و اضافه کرد: معاونت شهرسازی و معماری با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی نسبت به اختصاص ردیف از محل بودجه 99 شهرداری جهت اجرای طرح، اقدام کرده و ضمن ارائه به شورا گزارش اقدامات اجرایی هر 3 ماه یک بار به اطلاع کمیسیون خواهد رسید.

وی جهانی بودن سعدی شیرازی را دلیلی بر ضرورت ورود همه ارگان‌های دولتی و حاکمیتی برای انجام اقدامات لازم در جهت رونق و بهبود بافت پیرامون آرامگاه سعدیه دانست.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز با تاکید بر اهمیت قرار گرفتن آرامگاه سعدی در شهرک سعدی، عنوان داشت: باید پتانسیل، فرصت و ظرفیتی برای حل مسائل و مشکلات این بافت فراهم شود و تا وقتی که تحول و رونق اقتصادی در این بافت ایجاد نشود هر روز شاهد بدتر شدن وضعیت آن خواهیم بود.

امامی با اشاره به ظرفیت‌های شیراز، خاطرنشان کرد: شیراز پرافتخار، شهر راز و نیاز، شهر عشق و هنر، مهد اندیشه‌های عارفانه و عاشقانه و مرکز تلألو نور الهی فرزندان موسی بن جعفر(ع) است و عارفانی همچون سعدی و حافظ و... را در دل خود جای داده است.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات