بازدید معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از تالاب میانکاله، در پی تلف شدن دسته‌جمعی پرندگان

بازدید معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از تالاب میانکاله، در پی تلف شدن دسته‌جمعی پرندگان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از تالاب میانکاله ضمن ابراز ناراحتی از تلف شدن تعداد زیادی از پرندگان این تالاب گفت: به مرور، حجم تلفات کم شده است، ولی متاسفانه در این حادثه، گونه های ارزشمندی از پرندگان را از دست داده‌ایم. در حال حاضر هم با پیگیری‌های مستمر، به دنبال ریشه یابی این حادثه ایم تا از تکرار آن جلوگیری شود.

کیومرث کلانتری با اشاره به اینکه دفن بهداشتی لاشه پرندگان تلف شده، در اولویت سازمان محیط زیست است و مدیران این استان برای انجام این کار بسیج شده‌اند، افزود: تمرکز سازمان محیط زیست در حال حاضر خارج کردن و دفن لاشه پرندگان تلف شده است، زیرا احتمال اینکه برخی از پرندگان از لاشه های تلف شده تغذیه کنند زیاد است، به همین منظور دفن لاشه‌ها با دقت در حال انجام است.

وی در ادامه تاکید کرد: سازمان دامپزشکی کشور تلف شدن پرندگان به علت شیوع آنفلانزای پرندگان را منتفی اعلام کرده است و ما منتظر اعلام نظر دقیق‌تر از جانب آن‌ها هستیم.

کلانتری در پایان گفت: شکار در این منطقه ممنوع است و خرید و فروش در بازار های اطراف نیز برای جلوگیری از آسیب های بیشتر، ممنوع اعلام شده است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات