معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي خبرداد؛ بهره ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ، همايون حائري صبح سه شنبه در آئين بهره برداري از طرح پست فوق توزيع 63 كيلوولت در فاز 3 پرديس كه با دستور رئيس جمهور و به صورت ويدئو كنفرانس افتتاح شد، با اشاره به افتتاح اين پروژه و 21 پروژه برق منطقه اي تهران  با هزينه 347 ميليارد توماني اظهار داشت: از اين مبلغ 200 مگاوات مربوط به افزايش ظرفيت نيروگاه شهداي پاكدشت و بقيه پروژه ها مربوط به پروژه هاي انتقال و فوق توزيع بود در ميان انها پست توزيع 63 كيلوولت پرديس مورد افتتاح قرار گرفت .

حائري هدف از اجراي اين پروژه را پاسخگويي به نياز برق مشتركين و متقاضيان مسكوني تجاري و صنعتي منطقه دانست و بيان داشت: از ثمرات اين افتتاح امنيت پايداري و قابليت اطمينان شبكه و همچنين رفع محدوديت هاي شبكه فوق توزيع موجود در كلان شهر تهران و شهرستان پرديس و ايجاد ظرفيت لازم براي افزايش ظرفيت در شهرك هاي مسكوني مسكن مهر منطقه و شهرك هاي صنعتي نظير پارك علم و فناوري مي باشد.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي در خصوص مراحل و هزينه اجراي پروژه عنوان داشت: بخش 63كيلوولت 3 فيدر ترانس اتوماسيون 11 فيدر، بخش 20كيلوولت 19فيدر، ترانسفورماتور 63.20 كيلو ولت 2 و 40 مگاولت آمپر، هزينه تأمين تجهيزات 297ميليارد و 790ميليون ريال، هزينه طراحي و عمليات اجرايي 12 ميليارد و 972ميليون ريال، هزينه عمليات ساختماني 31 ميليارد و 269ميليون ريال و هزينه كل 347ميليارد و 68 هزارميليون ريال بوده است.

حائري همچنين در جمع خبرنگاران نيز در خصوص وضعيت صنعت برق در تابستان سال آينده گفت: عموماً تا 2 سال پيش  رشد پيك در تابستان 5 درصد بود اما از سال 97 و با اقدامات صورت گرفته و همكاري مردم و برنامه هاي مديريت مصرف اين رشد به 2.97 درصد رسيد.

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي خاطرنشان كرد: در تابستاني كه پشت سر گذاشتيم اين ميزان به يك درصد رسيد و 3 هزار 700مگاوات صرفه جويي شد كه اين ميزان اگر به بخش توليد منتقل شود يعني ما بايد يك ظرفيت 5 هزار مگاواتي را احداث كنيم.

حائري در خصوص پيك مصرف نيز بيان داشت: اگر زمان پيك مصرف كه به 3 ماه از سال منتهي مي شود مديريت مصرف صورت بگيرد، در باقي اوقات با كمك مردم برق خوبي تأمين شود و در پيكي كه پشت سر گذاشته شده است 57هزار و 680مگاوات پيك مصرف ما بود كه نسبت به سال گذشته يك درصد رشد كرده است.

برپايه اين گزارش، اين مراسم با حضور حاجي رضا تيموري مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان تهران، غلامرضا خوش خلق مديرعامل برق منطقه اي تهران، فرماندار و مسؤولان استاني و شهرستاني برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات