افتتاح یکی از مهم ترین زیرساخت ها و سیستم های نوین در راستای تحقق شهر  ...

افتتاح یکی از مهم ترین زیرساخت ها و سیستم های نوین در راستای تحقق شهر ...

افتتاح یکی از مهم ترین زیرساخت ها و سیستم های نوین در راستای تحقق شهر هوشمند

شهردار مشهد گفت: با افتتاح مرکز مانیتورینگ طرح کاهش انتشار آلاینده های هواLEZ شاهد بهره برداری از یکی از مهم ترین زیرساخت ها، سیستم های نوین ونرم افزارهای به روز در حوزه ترافیک در راستای تحقق شهرهوشمند هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی امروز و درمراسم افتتاح مرکز مانیتورینگ طرح کاهش انتشار آلاینده های هوا L.E.Z که با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور، معاون همانگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی، معاونان شهردار و جمعی از فرماندهای ارشد نیروی انتظامی برگزار شد، افزود: خوشبختانه با حضور سردار تقوی فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی بیشترین همکاری و هماهنگی میان شهرداری مشهد و نیروی انتظامی و پلیس راهور استان وجود داشته است.
وی اضافه کرد: طی دو سال و نیم گذشته در حوزه زیرساخت های ترافیکی آن چه که پلیس راهور برای اجرای طرح های ترافیکی نیاز دارد ما با آنها همراهی می کنیم و آنجا که شهرداری مشهد برای توسعه زیرساخت ها نیاز به کمک دارد پلیس راهوربا مدیریت شهری همراهی می کند.
وی با بیان این که به لحاظ آمار و ارقام آمار فوتی ها بر اثر تصادفات از سال ۸۴ تا ۹۷ حدود ۵۰ درصد درمشهد کاهش داشته است، اظهارکرد: اگر برنامه پنجم توسعه ، ۶ درصد کاهش فوتی ها را براثر تصادفات رانندگی مد نظر داشته است ما شاهد کاهش ۷ درصدی در این زمینه بوده ایم.
کلائی به افتتاح مرکز مانیتورینگ طرح کاهش انتشار آلاینده های هوا L.E.Z اشاره و تصریح کرد: امروز یکی از مهم ترین زیرساخت ها وسیستم های نوین نرم افزارهای هوشمند و به روز در حوزه ترافیک درراستای تحقق شهر هوشمند با همکاری شهرداری مشهد و پلیس راهور نیروی انتظامی به بهره برداری رسید.
شهردارمشهد ادامه داد: ما به مدیریت هماهنگ و یکپارچه اعتقاد داریم و دراین مسیر تمام تلاش خود را طی ۷-۸ ماه گذشته انجام داده ایم تا ماده ۱۰۸ را تا جایی که امکان دارد محقق کنیم و فکر می کنم دراین مسیر تا حدودی موفق بوده ایم.
وی افزود: توافقاتی که در این مدت با نیروی انتظامی در راستای اجرای مدیریت هماهنگ داشته ایم در مشهد می تواند به عنوان الگو برای بسیاری از کلانشهرهای کشورمورد توجه قرار گرفته و آنها را از نظر فنی و مالی جلو بیندازد.
وی با بیان این که لایحه ای را درخصوص ماده ۱۰۸ تنظیم کرده و برای بررسی به شورای شهر فرستادیم، اضافه کرد: امید داریم که با توجه به زمان بررسی بودجه تا یک ماه آینده لایحه به تصویب برسد .
کلائی تصریح کرد: معتقدیم تحقق ماده ۱۰۸ قطعا برای شهرداری مشهد و نیروی انتظامی برد-برد است ومی تواند بخشی از مشکلات نیروی انتظامی و هم بخشی از مشکلات شهرداری را حل کند و درمجموع به نفع مردم است که امیدوارم این لایحه به سرعت تصویب شود.
شهردار مشهد با اشاره به این که اکنون آلایندگی هوا یکی از مشکلات کلانشهرهای کشور است، اظهارکرد: بر همین اساس به شدت دنبال برقی کردن تاکسی ها، موتورها و بهبود ناوگان حمل ونقل عمومی مشهد وتوسعه استفاده از دوچرخه هستیم .
وی گفت: اتفاقاتی که درمشهد در زمینه همکاری با نیروی انتظامی می افتد فوق العاده است به عنوان نمونه زمینی که برای استقرارمرکزجدید فرماندهی نیروی انتظامی اخذ شده و کارهای آن درکمیسیون ماده ۵ درحال پیگیری است امکانات زیرساختی این نیرو را در مشهد افزایش خواهد داد.
وی ادامه داد: امیدواریم درمساله هوشمند سازی وبرقی سازی موتورها و خودروها نیز شاهد همکاری خوبی با نیروی انتظامی باشیم.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات