تقاطع غیرهمسطح مصلی ظرف ۱۴ ماه اجرا خواهد شد/ اجرای تقاطع مصلی خواسته  ...

تقاطع غیرهمسطح مصلی ظرف ۱۴ ماه اجرا خواهد شد/ اجرای تقاطع مصلی خواسته ...

تقاطع غیرهمسطح مصلی ظرف ۱۴ ماه اجرا خواهد شد/ اجرای تقاطع مصلی خواسته ۱۵ساله ساکنان منطقه را برآورده می کند

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به تاکیدات شهردار بر تسریع در اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلی گفت: قرار بود که در ابتدا این پروژه ظرف مدت ۱۵ ماه اجرا شود که با مذاکراتی که با پیمانکار انجام شد با سرعت بخشیدن به کار تقاطع غیرهمسطح مصلی را ظرف ۱۴ ماه اجرایی خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی امروز درمراسم آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح مصلی که با حضورمعاون هماهنگی امورعمرانی استاندارخراسان رضوی، فرماندار، شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد برگزارشد، افزود: اجرای تقاطع غیرهمسطح مصلی یکی از خواسته های ۱۵ ساله ساکنان این منطقه است.
وی اضافه کرد: به دلیل مسئولیت های قبلی، بازدیدهای زیادی از این محل داشتیم که به دلیل وجود نداشتن امکان دسترسی به شهرک های پانیذ، شیرین و چند شهرک دیگر در این منطقه امکان ارائه خدمات بیشتر را به ساکنان نداشتیم .
وی تصریح کرد: همچنین با وجود این که مصلی یکی از مسیرهای منتهی به حرم مطهر است اما به دلیل وجود نداشتن دسترسی بین دو لاین اهالی این شهرکها برای تشرف به حرم مطهر باید از دو خط اتوبوس استفاده می کردند.
کاظمی با بیان این که در کنار نبود دسترسی، نا ایمن بودن محل تردد عابران پیاده و خطر تصادف یکی دیگر از دغدغه ها بود، اظهارکرد: با توجه به نبود راه دسترسی به حرم مطهر ساکنان منطقه و زائرانی که از جاده نیشابور و بزرگراه کلانتری وارد مشهد می شدند باید برای تشرف به حرم مطهر بیش از ۲.۵ کیلومتررا پیموده تا ازطریق دوربرگردان شهید عباسپور وارد خیابان مصلی شده و به حرم مطهر مشرف شوند.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به این معضلات و درپاسخ به درخواست های ساکنان منطقه طرح اجرای تقاطع غیر همسطح مصلی در دستور کار قرار گرفته و امروز شاهد آغاز آن هستیم.
وی گفت: اجرای این پروژه نه تنها مسیردسترسی میان شهرک های اطراف این محل را محیا می کند بلکه این منطقه را از بن بست خارج کرده و با کاهش مسافت کاهش آلودگی هوا و ایمن شدن تردد عابران پیاده را نیز درپی خواهد داشت.
وی با اشاره به این که بار ترافیک سنگین شهرک شهید رجایی و شهید باهنر و مسیر سرخس به مشهد، به بولوار حر می ریزد و این بولوار هم گنجایش این ترافیک سنگین را ندارد، افزود: بر همین اساس در حال طراحی پروژه ای برای ایجاد دسترسی و اتصال این معابر به تقاطع غیر همسطح مصلی هستیم تا شهرک شیرین و پانیذ هم از بن بست خارج شوند.
کاظمی اضافه کرد: همچنین در ادامه به دنبال ایجاد دسترسی به شمال بهشت رضا(ع) و بولوار محمد آباد به مصلی هستیم که این کار باعث ایجاد رونق و حل مشکلات عدیده ساکنان این منطقه خواهد شد.
معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: زمانبندی اجرای طرح ابتدا ۱۵ماهه بود که با تاکیدات شهردار برای سرعت بخشیدن به کارطی هماهنگی های انجام شده با پیمانکارپروژه، تقاطع غیرهمسطح مصلی طی ۱۴ ماه اجرا می شود.
وی گفت: تقاطع غیرهمسطح مصلی با زیرگذری به طول ۳.۱۰ کیلومترو میدانی همسطح با ۲۸۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی،۲۰هزار مترمکعب عملیات بتن ریزی و هزینه ای بالغ بر۶۳ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات