کلنگ‌زنی شهربازی مدرن گرگان با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور

کلنگ‌زنی شهربازی مدرن گرگان با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، مراسم کلنگ‌زنی شهربازی مدرن شهر گرگان با حضور «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور، «هادی حق‌شناس» استاندار گلستان، «محمد حمیدی» فرماندار گرگان، «عبدالرضا دادبود» شهردار گرگان و اعضای شورای اسلامی شهر گرگان برگزار شد.

شهردار گرگان در خصوص جزئیات این پروژه اظهار کرد: این سومین پروژه‌ای است که شهرداری گرگان امسال در دستور کار قرار داده و در زمینی به مساحت 15 هکتار به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: در این شهربازی انواع موضوعات تفریح و سرگرمی از جمله سورتمه، شهربازی روباز، وسایل بازی برای سنین مختلف، چرخ و فلک بزرگ به ارتفاع 80 متر، شهربازی مسقف، رستوران‌های مختلف، کلبه‌های اقامتی، مسیر پیاده‌روی، پیست دوچرخه‌سواری و آمفی‌تئاتر روباز تعبیه و ساخته خواهد شد.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: با توجه به شیب‌دار بودن محل اجرای این شهربازی، پله‌ها و رمپ‌های مختلف در طرح این شهربازی دیده شده که مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

دادبود تاکید کرد: پیش‌‌بینی ما این است که برای اتمام این پروژه 450 میلیارد تومان بودجه هزینه خواهد شد که 200 میلیارد تومان را شهرداری از محل اعتبارات داخلی خودش تامین خواهد کرد و 250 میلیارد تومان نیز بخش خصوصی در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین پروژه بازار موزه بزرگ هفت شهر با بودجه 300 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی توسط شهرداری گرگان در محل سابق بازار هفتگی چهارشنبه بازار گرگان ساخته خواهد شد.

شهردار گرگان تصریح کرد: در این پروژه هفت بازار بزرگ ایران بازسازی خواهد شد و استخر، سالن نمایش، سالن‌های بازی، مرکز نگهداری کودکان، باغ کتاب، مسیر و پیست دوچرخه‌سواری، آبنمای موزیکال و سالن‌های ویژه کودکان ساخته خواهد شد.

دادبود تاکید کرد: اگر بتوانیم موافقت منابع طبیعی را اخذ کنیم می‌توانیم این پروژه را به شهربازی از طریق «تل‌استیج» متصل کنیم که به پروژه فاخر گردشگری ایران تبدیل خواهد شد.

گفتنی است، بر اساس برنامه‌ریزی‌های شهرداری گرگان، فاز نخست پروژه شهربازی گرگان دهه فجر سال 1399 به بهره‌برداری خواهد رسید.

پروژه‌های تفریحی و گردشگری نیاز جامعه است

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در مراسم کلنگ‌زنی پروژه شهربازی مدرن گرگان و افتتاح و کلنگ‌زنی متمرکز پروژه‌های شهرستان گرگان به مناسبت دهه مبارک فجر، اظهار کرد: در شهرهای مختلف که می‌رویم ممکن است بخش خصوصی خوش‌فکر و خوش‌سلیقه باشد و اقدامات خوبی را انجام دهد اما معمولا کمتر دولتی‌ها وارد این مسائل می‌شوند و معمولا دنبال مسائل دیگر هستند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اگر قرار است جامعه آرام داشته باشیم و مجموعه‌ای داشته باشیم که بتوانند خوب فکر کنند و خوب تصمیم بگیرند و آرامش در جامعه حکم‌فرما باشد لازم است علاوه بر همه آنچه که انسان نیاز دارد به موضوع پر کردن اوقات فراغت و تفریح در زندگی نیز توجه کرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم با توجه به توریستی و گردشگری بودن استان گلستان، اجرای چنین پروژه‌هایی می‌تواند به توسعه و رشد گرگان و گلستان کمک کند.

واعظی گفت: مطمئن باشید هزینه‌ای که برای چنین پروژه‌هایی انجام می‌شود با ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری، برگشت‌پذیر خواهد بود و من از تمام مدیران استان و شهرستان به ویژه شهردار گرگان تقدیر می‌کنم.

انتهای پیام/س

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات