روند نصب کنتورهای هوشمند در اشکذر رضایت بخش است

رئیس اداره منابع آب شهرستان های یزد و اشکذر، با بیان این که خوشبختانه روند نصب کنتورهای هوشمند در شهرستان اشکذر در اثر اقدامات چندماه اخیر در وضعیت قابل قبولی قرار گرفته است، گفت: نصب کنتورهای هوشمند بر روی تمامی چاه های صنعتی و کشاورزی تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان اشکذر در سال جاری با حضور فرماندار اشکذر، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان،مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب ، رئیس اداره منابع آب شهرستان های یزد و اشکذر، مدیران آب و فاضلاب استان و دیگر اعضا برگزار گردید .

در این نشست «ناهیدغلام نژاد» مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب، به دفع غیر بهداشتی فاضلاب برخی از واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: این فاضلاب ها از طریق کانال به خارج از واحدها هدایت و به صورت نامناسبی رها سازی شده و زمینه ایجاد معضل زیست محیطی را فراهم می نمایند که در این خصوص مقرر شد اقدامات لازم با همکاری سایر ارگانهای ذیصلاح انجام گیرد .

در ادامه «محمدحسین باقری»رئیس اداره منابع آب شهرستان های یزد و اشکذر شرکت آب منطقه ای یزد نیز با تشریح اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از منابع آب این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه روند نصب کنتورهای هوشمند در شهرستان اشکذر در اثر اقدامات چندماه اخیر در وضعیت قابل قبولی قرار گرفته است، به نحوی که تا کنون حدود 80 درصد چاه های کشاورزی شهرستان اشکذر  به کنتور هوشمند مجهز شده اند .

وی تاکید کرد: نصب کنتورهای هوشمند شهرستان  بر روی تمامی چاه های صنعتی و کشاورزی تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده است .

باقری همچنین در راستای پیگیری مصوبات جلسات قبل، درخصوص بهره برداری غیراصولی معادن در ارتفاعات خضراباد که موجبات نگرانی اهالی منطقه بوده خاطرنشان کرد: متاسفانه در خصوص صدور مجوز معادن مذکور هیچگونه استعلامی از شرکت آب منطقه ای صورت نگرفته و ضرورت دارد هرگونه صدور مجوز درخصوص معادن به جهت بررسی اثرات آنها بر منابع آب زیرزمینی بالاخص قنوات و چشمه های پایین دست، از شرکت آب منطقه ای استعلام تا در این خصوص کارشناسی های لازم صورت پذیرد .

گفتنی است در این جلسه نحوه اتمام نصب کنتورهای هوشمند در تمامی چاههای شهرستان از قبیل کشاورزی، دولتی- خدماتی، صنعتی و همچنین راهکارهای قانونی و فنی جهت رفع مشکلات فاضلاب شهرک نیکو مورد بحث قرار گرفت .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات