طرح تام در شهر ارومیه برگزار می شود

طرح تام در شهر ارومیه برگزار می شود

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت:  طرح تام (تفکیک از مبدا) در ادارات و سازمان‌های دولتی شهر ارومیه برگزار می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛ احد یوسفی با بیان این که روزانه بیش از 500 تن پسماند در ارومیه تولید می‌شود، بیان کرد:  حدود 70درصد آن پسماند تر است، جداسازی پسماندهای تر و خشک در مبدا می‌تواند کمک شایانی برای کاهش هزینه‌های مدیریت پسماند اعم از جمع‌آوری و حمل‌ونقل و دیگر مراحل مدیریت پسماند است.

وی اظهار کرد:  : برای حفاظت از محیط ‌زیست و صرفه‌جویی در منابع و همچنین کاهش هزینه‌های مدیریت پسماند، سازمان مدیریت پسماند ارومیه، طرح تام را به معنای تفکیک از مبدا پسماندهای خشک و تر در دستورکار خود قرار داده است.

یوسفی افزود: هدف از اجرای این طرح تفکیک پسماند خشک و تر از یکدیگر در منازل، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، مدارس و سایر سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی است.

وی اظهار کرد: در این راستا، طرح جمع‌آوری کاغذهای باطله در فاز نخست با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی وابسته به وزارت کشور مثل مجموعه بزرگ شهرداری، استانداری و فرمانداری شروع و در فاز بعدی نهادهای غیردولتی مثل بانک‌های غیردولتی و شرکت‌های بیمه اجرا می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه فاز بعدی این طرح در مدارس اجرا می‌شود، عنوان کرد: اجرای طرح فوق الذکر بدین صورت است که به تمامی سازمان‌ها و نهادهای مذکور، کارتن پلاست‌ها با ظرفیت‌های 20 لیتر و 60 لیتر جهت جمع‌آوری اهدا می‌شود و به هریک از مخزن‌ها کدی اختصاص داده می‌شود. سپس با هماهنگی سازمان مربوطه جهت جمع آوری و انتقال آنها اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: جهت تحقق این اهداف نیاز به همکاری و مشارکت تمامی شهروندان و دستگاه‌ها و سازمان‌های ذکر شده است تا به بهترین نحو انجام بگیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات