نخستين كنفرانس تاب‌آوري در صنعت برق به‌صورت مجازي برگزار مي‌شود

نخستين كنفرانس تاب‌آوري در صنعت برق به‌صورت مجازي برگزار مي‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مصطفي رجبي‌مشهدي" با اشاره به لزوم برگزاري اين كنفرانس گفت: با توجه به اينكه شبكه‌هاي برق در ايران در معرض انواع حوادث و بلاياي طبيعي از جمله سيل و طوفان، ريزگردها و همچنين تهديدهای بيروني و داخلي نظير حملات سايبري و عمليات خرابكارانه قرار دارد، ضروري است كه تجربيات در اين خصوص از ساير نقاط جهان و داخل ايران گردآوري و براي همكاران صنعت برق تشريح شود.
رجبي با اظهار اميدواري براي اينكه نخستين كنفرانس تاب‌آوري بتواند رسالتش را در خصوص بهبود تاب‌آوري شبكه برق كشور انجام دهد، اظهار كرد: اين رويداد در چهار محور به اخذ مقاله اقدام كرده است که مهم‌ترين محور كنفرانس، وابستگي متقابل زيرساخت‌هاي ملي و صنعت برق است.
وي ادامه داد: صنعت برق از زيرساخت‌هاي بخش تامين سوخت، بخش آب، ارتباطات و مخابراتي و... استفاده مي‌كند و اين موضوع وابستگي متقابل صنعت برق با ساير صنايع و بخش‌ها را به روشني نشان مي‌دهد و به همين دليل اين محور يكي از موضوعات پيچيده در خصوص تاب‌آوري شبكه‌هاي برق محسوب مي‌شود.
رجبي از نقش تمهيدات در افزايش تاب‌آوري‌ صنعت برق به‌عنوان محور دوم اين كنفرانس ياد كرد و گفت: در اين محور به تغييرات اقليمي بر تاب‌آوري صنعت برق، امنيت سايبري صنعت برق، حملات تروريستي و نقش نيروي انساني پرداخته مي‌شود.
وي همچنين به پارادايم تاب‌آوري در صنعت برق كه موضوعات مرتبط با شاخص‌هاي ارزيابي را مورد بررسي قرار مي‌دهد اشاره كرد و افزود: نقش مردم، مديريت مصرف، تجربيات ناشي از حوادث گذشته به‌منظور ارتقاي دانش تاب‌آوري از جمله موضوعاتي است كه در اين مبحث مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
رجبی در عين حال بهره‌برداري و برنامه‌ريزي مبتني بر تاب‌آوري در صنعت برق را آخرين محور مورد بررسي در نخستين كنفرانس تاب‌آوري مجازي برق دانست و يادآور شد: تاب‌آوري به معناي اقدامات مناسب در حوزه برنامه‌ريزي و بهره‌برداري در برابر حوادث طبيعي است به نحوي كه در اين شرايط امكان تامين برق فراهم باشد و كمترين آسيب به شبكه‌هاي برق وارد و سرعت بازيابي آن براي بهبود خدمت‌رساني افزايش يابد.
معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي توانير به همه علاقه‌مندان در ساير صنايع زيرساختي كه ارتباط متقابلي با صنعت برق دارند توصيه كرد با توجه به برگزاري مجازي اين كنفرانس، در اين رويداد ثبت نام كنند .
برپايه اين گزارش، به شركت كنندگان در اين كنفرانس گواهينامه حضور ارائه و مقالات در پايگاه‌هاي اينترنتي سيويلیكا و ics بارگذاري خواهد شد.
علاقه‌مندان مي‌توانند براي ثبت نام به لينك زير مراجعه نماييد .
https://www.ren-c.ir/content/view?cId=2
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات