پرونده سدسازی کشور بسته می‌شود

پرونده سدسازی کشور بسته می‌شود

http://www.bananews.ir/معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: با بهره‌گیری از منابع صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی، پرونده سدسازی در کشور ظرف ۱۰ سال آینده بسته می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا عطارزاده در گفتگو با مهر گفت: پشتیبانی از طرح‌های آبی در شورای عالی آب مورد تاکید رئیس‌جمهور قرار گرفته است و بر این اساس، امید می‌رود طی یک دوره ده ساله و با بهره‌گیری از منابع صندوق توسعه ملی، پیمانکاران و سرمایه‌گذاران خصوصی بتوان پرونده سدسازی در کشور را بست و مجموعه سدسازی در کشور را به قطعه‌های تکمیل رساند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: به زودی طرح‌های آبی برای بهره‌گیری از تسهیلات صندوق توسعه ملی روانه هیئت عامل این صندوق خواهند شد، البته تاکنون معرفی طرح‌های آبی به صندوق توسعه ملی صورت نگرفته است چراکه در حوزه آب کشور باید بحث قیمت تعیین شود تا بتوان شرکت‌های خصوصی را با قیمت مشخصی در راستای احداث پروژه‌ها به کار گرفت.

وی تصریح کرد: البته در حال حاضر با ستاد هدفمندی یارانه‌ها مباحث مختلفی بر روی قیمت تمام‌شده آب صورت گرفته که امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک، مباحث قیمتی این کالای گرانبها تعیین‌تکلیف شود و بتوان با آماده‌سازی که در پیمانکاران به وجود آمده و نیز پشتیبانی که رئیس‌جمهور در شورای عالی آب از ساخت و تکمیل سدها و طرح‌های آبی داشته است، طرح‌ها را هرچه سریعتر تکمیل کرد.

به گفته عطارزاده، در کنار این باید از منابع صندوق توسعه ملی نیز بهره گرفت که امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر طرح‌های آبی را نیز برای بهره‌گیری از منابع صندوق توسعه ملی معرفی کنیم.

 

 

    نظرات