اختصاص اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای تملکات پروژه های شهری در  ...

اختصاص اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای تملکات پروژه های شهری در ...

اختصاص اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای تملکات پروژه های شهری در سال ۹۸ / تعیین تکلیف اراضی رها شده ۲۰۰ هکتاری شالچی در منطقه ۳ مشهد در آینده نزدیک

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد از اختصاص بودجه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومانی جهت تملک حدود ۵۰۰ پلاک در سال جاری برای اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، عباس یوسف زاده در حاشیه پاسخگویی مستقیم به تماس های تلفنی شهروندان در مرکز ۱۳۷، با اعلام این خبر اظهار داشت: ما متعهدیم با هماهنگی مناطق، سازمان و شرکت های شهرداری، املاک در مسیر پروژه های شهری را تملک نماییم که این مهم از محل اعتبارات نقدی، غیر نقدی و امتیازات، صورت می گیرد.
وی افزود: در این راستا، در ابتدای سال جاری بودجه حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی برای تملک در اختیار این سازمان قرار گرفت که این رقم در اصلاح بودجه به حدود ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و با این رقم حدود ۵۰۰ پلاک برای اجرای پروژه های شهری و عمرانی در برنامه تملک قرار دارد.
عباس زاده تصریح کرد: با تاکیدات شورای شهر، به دنبال افزایش رضایتمندی شهروندان در حوزه تملکات حرکت کردیم لذا مشکلات موجود در حوزه تملکات گذشته مانند عدم پرداخت وجوه برخی از صلح نامه ها را شناسایی و حل آنها را در دستور کار قرار دادیم.
وی بیان داشت: همچنین در کمیسیون تملک، برش عملیاتی برنامه تملک به صورت سالانه و سهم هر منطقه و سازمان در هر سال مشخص شد. حجم تعهدات و برنامه های شهرداری مشهد برای تملک، بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در کمیسیون تملک، ۲ هزار میلیارد تومان از این مبلغ برای یک دوره ۴ ساله به تصویب رسید.
مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به سنگین بودن مبلغ دو هزار میلیارد تومان، در گام دوم، اولویت بندی کرده و ۵۰۰ میلیارد تومان از پروژه ها برای تملک در اولویت اول قرار گرفت. در گام بعد، اجرای تملکات اولویت اول نیز مقرر شد در ۳ سال انجام شود که در مرحله اول، برای سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت، در سال ۹۹ نیز ۲۰۰ میلیارد تومان برای تملک اختصاص می یابد.
یوسف زاده اظهار امیدواری کرد تا پایان این دوره مدیریت شهری در سال ۱۴۰۰، اولویت های اول تملک با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی، در مناطق و سازمان ها، برای اجرای پروژه های مختلف، انجام شود.
وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف و وظایف سازمان زمین و مسکن، ساماندهی زمین های حریم شهر است تا جلو ریزدانه شدن زمین ها گرفته شود، در همین راستا وارد مذاکره با نماینده مالکان اراضی شالچی به مساحت ۲۰۰ هکتار در منطقه ۳ شده ایم تا هم سهم شهر را گرفته و هم پاسخگویی خوبی به مالکان داشته باشیم تا طبق طرح های شهرداری، نسبت به ساخت و ساز اقدام نمایند و این محدوده بعد از ۱۸ سال از بلاتکلیفی، خارج شود، امیدواریم در کمتر از ۶ ماه تا یک سال، این بافت از حالت زمین های رها که مزاحمت برای سایر ساکنین اطراف است، خارج شود و با مالکان به توافق برسیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات