جلسه ساماندهی بافت قدیمی اسماعیل ترخان برگزار شد

حفاظت و احياي بافت فرسوده باارزش شهرها و محلات قديمي و مداخله در آن به يکي از موضوعات اساسي و محوري دوران حاضر تبدیل‌شده است. توسعه امکانات و خدمات روبنایی محلات، ارتقای زیرساخت‌ها، بهسازی و نوسازی فضای شهری، بازآفرینی محله‌ها، ارتقای توانمندی‌های اقتصادی و ظرفیت‌سازی اجتماعی ازجمله اقداماتی است که در بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده انجام می‌شود.

بافت قديم محله‌های شهر مبارکه نيز از اين قاعده مستثنا نيست که در راستای احیاء وزنده سازی بافت فرسوده محلات و نیز در راستای ادامه جلسات کمیته ساماندهی بافت قدیمی اسماعیل ترخان و همچنین حل مشکلات شهرسازی  شهروندان محله اسماعیل ترخان به دلیل وجود بخش تاریخی ارزشمند در این محله بازدید مشاور طرح صورت پذیرفت.

بافت فرسوده مشکلات متعددی  دارد  و به همین دلیل برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده نیازمند همکاری همه ادارات و نهادهای دولتی، غیردولتی و خدماتی می‌باشد.

درست است که شهرداری‌ها باید در بافت فرسوده شهر به‌عنوان محور فعالیت کنند اما اگر مردم مشارکت نداشته باشند هیچ حرکتی نه‌تنها در بافت فرسوده و حتی در بافت‌های مدرن شهری نیز نمی‌تواند انجام  شود.

مشاور طرح و کارشناسان شهرداری ضمن بازدید از بافت طرح ویژه محله اسماعیل ترخان در جلسه‌ای با حضور معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری مبارکه در خصوص تهیه طرح بهسازی و نوسازی باهدف زنده سازی بافت فرسوده آن محله  بحث و تبادل‌نظر کردند.

  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید
  • برای بزرگ نمایی کلیک کنید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات