جلسه ارائه دستاوردهای پژوهشی و تحقیقات کاربردی شرکت آب منطقه ای...

در جلسه ارائه دستاوردهای پژوهشی شرکت آب منطقه ای گلستان که با حضور مهندس نظری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و معاونین و مدعوین دانشگاه های منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان و دانشگاه فنی و حرفه ای وهمچنین همکاران شرکت برگزار شد، ضمن ارائه طرح های تحقیقاتی از برترین محققین و پژوهشگران شرکت با اهداء لوح سپاس تقدیر شد..

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان در این جلسه مدیر عامل شرکت اظهار کرد: یکی از مسائل مهم و محوری در گام دوم انقلاب موضوع پژوهش و علم و فناوری است و امروزه کشورها در جهان با علم و دستاوردهای علمی سنجیده می شوند.
مهندس علی نظری با بیان اینکه اگر خواهان موفقیت و توسعه کشور هستیم باید به مسائل زیرساختی و علم فناوری بیشتر بپردازیم، گفت: ظرف دو دهه اخیر تحقیقات در کشور نسبت به متوسط جهانی رشد بیشتری داشته است که البته نباید به این موضوع بسنده شود و باید همواره مسیرهای جدیدتر ایجاد کنیم تا تحقیقات را به معنای واقعی کلمه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه لازمه رسیدن به این موضوع تغییر رویکردهاست، بیان کرد: امروز تحقیقات و پژوهش ها باید کاربردی باشد تا بتوان در عمل از آن استفاده کرد.
مهندس نظری افزود: در مجموعه صنعت آب، موضوعات برای تحقیق و پژوهش وجود دارد و باید با فراهم کردن بسترها و نشست های مکرر بین شرکت و دانشگاه ، موضوعات شناسایی شده و با تحقیق و پژوهش، استفاده بهینه از تجهیزات و امکانات آبی و در ادامه اشتغال، را داشته باشیم که به عنوان مثال شامل گردشگری، تامین آب صنعت و کشاورزی و غیره می شود.
وی با اشاره به اینکه به بحث اقتصاد آب توجه کافی نشده است، اضافه نمود: راندمان آب در بحث آب کشاورزی پایین است که باید این مباحث مورد تحقیق و پژوهش قرار بگیرد.
مهندس نظری با بیان اینکه در تحقیقات باید به گذشته موضوعات مورد تحقیق توجه کنیم.، گفت: ما آماده تعامل بیشتر با دانشگاه ها در استان هستیم.
وی با بیان اینکه تحقیق تمام شدنی نیست و امروز سلایق جامعه و انتظارات به حق جامعه تغییر پیدا کرده است گفت:  باید بتوانیم با تحقیقات خود به تقاضاهای جامعه پاسخ بدهیم. اگر هر سال فقط 2 تحقیقات کاربردی در شرکت به منصه ظهور برسد به رفاه اجتماعی و اقتصاد جامعه و قطع وابستگی ها کمک کرده ایم.

در ادامه دکتر شکی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان اظهار کرد: دانشجویان این دانشگاه مهارت شان بر مباحث نظری برتری دارد و این موضوع مهارت آموزی، حلقه مفقوده در کشور بود که دانشگاه فنی و حرفه ای در حال پر کردن این گپ است.
وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای از سال 90 زیر نظر وزارت علوم قرار گرفت و کارهایش را توسعه داد. هم اکنون 2100 دانشجو در 5 دانشکده در استان مشغول تحصیل و مهارت آموزی هستند.
شکی بیان کرد: زمینه های همکاری بین شرکت آب منطقه ای و دانشگاه فنی و حرفه ای زیاد است و این دانشگاه حدود 700 عضو هیات علمی و کادر دارد که می توانند زمینه های تحقیقاتی مشترکی با هم داشته باشند.
گفتنی است در پایان این جلسه از برترین های تحقیقات و پژوهش در شرکت آب منطقه ای تقدیر شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات