آغاز به کار دفاتر بازآفرینی محلات سرشور و جنت با مشارکت سازمان  ...

آغاز به کار دفاتر بازآفرینی محلات سرشور و جنت با مشارکت سازمان ...

آغاز به کار دفاتر بازآفرینی محلات سرشور و جنت با مشارکت سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد

شهردار منطقه۸ با تاکید بر اینکه هدف ما از بازسازی بافت‌های هویتی ارائه محصول ارزشمند است، گفت: در راستای حمایت از احیا و مرمت ابنیه و بافت‌های تاریخی شهر مشهد چند پروژه هویتی در شهر اجرا می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به بهسازی و ساماندهی بازار سرشور و سراب در منطقه۸ اشاره کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد؛ علی شیرازی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است که تا چه میزان تسهیلگران از اهمیت پروژه و روند کارهای هویتی مطلع هستند چون هر چقدر آشنایی شما با کار و مطالعات انجام‌شده بیشتر باشد روند اجرای پروژه بازه زمانی کمتری خواهد داشت ضمن اینکه رضایت شهروندان را نیز به همراه دارد.
وی با بیان اینکه بازپیرایی سرشور و جنت می‌تواند به یک الگوی ماندگار تبدیل شود، ادامه داد: اعتقاد دارم علاوه ‌بر نظرات کارشناسان مربوطه در حوزه‌های مختلف باید در اجرای این نوع از پروژه‌ها نظرات مردمی را نیز دخیل کرد چون اگر غیر از این باشد راه خطا رفته‌ایم.
حفظ ارزش‌های تاریخی بازار سرشور
گلستانی، مدیر دفتر تسهیلگری آثار و بازآفرینی بافت تاریخی محله سرشور، با اشاره به اینکه نیروهای متخصص در حوزه میراث فرهنگی و باستان‌شناسی ما را در اجرای این طرح یاری می‌کنند، اظهار داشت: همان‌طور که استحضار دارید پروژه جلوخان آرامگاه فردوسی که پروژه بین‌بخشی و بزرگی بود توسط دفتر ما اجرا شد و خوشبختانه توانستیم در فاصله زمانی کوتاه و معین این پروژه را اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: تاکنون پروژه‌های مختلفی را در بافت‌های تاریخی نیشابور مانند باغ نشاط و همچنین نماسازی‌های تاریخی این شهر انجام داده‌ایم و از اصول کار تاریخی و هویتی اطلاع کافی داریم در همین راستا زمانی که بازسازی بافت هویتی پروژه سرشور مطرح شد با آگاهی از گستردگی کار اعلام آمادگی کردیم.
گلستانی با اشاره به اینکه محله سرشور یکی از محلات قدیمی مشهد است که به گفته بسیاری از تاریخ‌شناسان و مشهدپژوهان، این محله و بازار آن بخشی از هویت شهر مشهد را در برمی‌گیرد، گفت: چالش‌های موجود برای اجرای پروژه سامان‌دهی و برطرف شده و در حال حاضر آماده اجرای پروژه با رویکرد حفظ ارزش‌های فرهنگی و تاریخی آن هستیم.
رونق بازار جنت با بازپیرایی
ایوانی، مدیر دفتر تسهیلگری آثار و بازآفرینی بافت تاریخی محله جنت، نیز در ادامه با بیان اینکه همان‌طور که می‌دانید جنت یکی از خیابان‌های قدیمی و اعیان‌نشین مشهد بوده است، اظهار کرد: بازار جنت یکی از بازارهای قدیمی مشهد است که زمانی برای خودش برو و بیا داشته و این امکان وجود دارد تا با بازسازی بافت هویتی آن رونقی در این بازار نیز ایجاد شود.
وی ادامه داد: خیابان ارگ موزه هنر معماری مشهد است و با اجرای پروژه بازپیرایی و بازگرداندن بافت هویتی این محله در سال‌های آینده می‌توان شاهد یک محور تاریخی در کلان‌شهر مشهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات