شهروندان از طریق سیستم های الکترونیک خدمات دریافت کنند

شهروندان از طریق سیستم های الکترونیک خدمات دریافت کنند

شهروندان از طریق سیستم های الکترونیک خدمات دریافت کنند

شیوع ویروس کرونا این روزها به یک بحران جهانی کم‌سابقه تبدیل شده که دغدغه بسیاری را در میان جوامع ایجاد کرده است؛ اما شهرهای هوشمند چه راهی برای مقابله با این اپیدمی دارند و چگونه از شهروندان خود در برابر این بیماری محافظت می‌کنند؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، در زمان شیوع بیماری‌های ویروسی مسری، حتی با وجود استفاده از وسایل ضد عفونی‌کننده و رعایت بهداشت فردی، باز هم حضور در محیط‌های عمومی، خطر انتقال بیماری را در پی دارد.
در چنین شرایطی موثرترین راه پیشگیری از بیماری، کاهش حضور در فضاهای عمومی است که امکان سرایت بیماری در آنها بیشتر وجود دارد. شهر هوشمند راهکارهایی را برای کاهش تماس با محیط‌های آلوده در زمان فراگیر شدن بیماری‌های مسری در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد.
خدمات الکترونیک و هوشمندی که در حال حاضر با تلاش های معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی ازجمله سازمان فاوا در اختیار شهروندان مشهد قرار دارد، می‌تواند تا حدود زیادی نیاز آنها به تردد در محیط شهر و فضاهای عمومی را کم کرده یا با کاهش تماس فیزیکی با وسایل عمومی، خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد.
استفاده از خدمات شهرداری الکترونیک و امکان پیگیری امور اداری و خدمات مربوط به شهرداری از طریق سامانه‌های الکترونیکی موجود، یکی از ابزارهایی است که نیاز افراد را جهت مراجعه حضوری به ادارات و سازمان‌ها کاهش داده و از این طریق روند توسعه این اپیدمی را کاهش می‌دهد.
براین اساس شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی e.mashhad.ir از میز خدمات الکترونیک شهرداری مشهد استفاده کنند و طیف وسیعی از خدمات از جمله؛ استعلامات حوزه شهرسازی تا خدمات شهری و حمل و نقل و بسیاری موارد دیگر را به صورت الکترونیک از طریق اینترنت انجام دهند.
همچنین در وب‌سایت mobile.mashhad.ir اپلیکیشن‌ها و خدمات الکترونیکی متنوعی به شهروندان پیشنهاد شده است که به راحتی از طریق گوشی همراه شما قابل دسترسی است.
اپلیکیشن تاپ به عنوان یک ابزار جامع شهروندی برای پرداخت نیز می‌تواند شهروندان را از تماس فیزیکی با محیط‌هایی همچون بانک و دستگاه خودپرداز که در شرایط فعلی ممکن است از عوامل انتقال ویروس‌ها باشند، بی‌نیاز کنند.
همچنین در موقعیت‌هایی همچون خرید از فروشگاه‌ها یا پرداخت کرایه تاکسی، با استفاده از اسکن کیو-آر کد توسط گوشی همراه، شهروندان دیگر نیازی به استفاده از اسکناس یا حتی کارت بانکی نخواهند داشت و بدین‌وسیله از بسیاری تماس‌ها که ممکن است سبب انتقال بیماری شوند پیشگیری می‌شود.
ضمن این که اپلیکیشن‌های دیگری همچون «شهر من» خدمات الکترونیکی بسیاری را به سهولت در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا افراد نیازی به حضور در محیط‌های عمومی نداشته باشند.
در شرایطی همچون این روزها که بحران جهانی گسترش ویروس کرونا جان انسان‌ها را در معرض خطر قرار داده است، اصلی‌ترین راهکارها تمامی جوامع کاهش ارتباط افراد جامعه با یکدیگر یا با اماکن عمومی است.
بهره‌گیری از خدمات شهر هوشمند می‌تواند در عین تامین نیازهای شهروندان، آنها را از حضور در فضاهای شلوغ و پر ازدحام بی‌نیاز کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات