اقدامات شهرداری درخصوص پیشگیری از شیوع کرونا دربالاترین سطح استاندارد  ...

اقدامات شهرداری درخصوص پیشگیری از شیوع کرونا دربالاترین سطح استاندارد ...

اقدامات شهرداری درخصوص پیشگیری از شیوع کرونا دربالاترین سطح استاندارد است

رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد با اشاره به ضد عفونی کردن اماکن عمومی، اتوبوس ها، خط یک و دو قطار شهری مشهد و اطلاع رسانی به شهروندان گفت: اقداماتی که شهرداری مشهد در خصوص پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا تاکنون انجام داده است در بالاترین سطح استانداردهای بین المللی است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وحید اکلملی امروز در نشست هماهنگی و آموزش مقابله با شیوع ویروس کرونا، که با حضور کارشناسان حوزه بحران و سر گروه های دوام ثامن برگزار شد، افزود: موادی که برای ضد عفونی کردن ناوگان حمل ونقل عمومی و سایر اماکن عمومی استفاده می شود موادی است که کشور چین درموارد فوق بحرانی نیزاز آن کمتراستفاده کرده است.
وی با بیان این که سیاست های شهرداری مشهد پس از مشاهده شیوع ویروس کرونا در کشور چین تبدیل تهدید به فرصت و ارائه آموزش های لازم درمقابله با بیماری های ویروسی و واگیردار درچند سطح بود، اظهارکرد: درمقطع اول؛ اقدامات انجام شده در استریل فضاها به صورت غیرعلنی انجام می شد و تمرکز براین بود تا درساعات و زمان ها و مکان هایی انجام شود که شهروندان حضور کمتری دارند تا استرسی به جامعه وارد نشود.
وی اضافه کرد: اما پس از مشاهده ویروس در کشور و انتشار شایعه های زیاد دراین خصوص که باعث ایجاد استرس در مردم می شد، مجبور شدیم فعالیت ها را به گونه ای انجام دهیم که به شهروندان این اطمینان را بدهد اقدامات موردنیاز برای ضدعفونی کردن و ارائه آموزش های لازم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در حال انجام است.
اکلملی تصریح کرد: مدیریت شهری، مسئولان حوزه بهداشت و سایر بخش ها نسبت به تهدید هرگونه بیماری واگیردار واکنش های لازم را انجام می دهند اما شایعاتی که نسبت به خطرناکی ویروس کرونا طی چند روز گذشته انجام شده چندین برابر خطر واقعی این ویروس است لذا اکنون بعد روانی ایجاد شده برای ما مهم تر ازتاثیرات ویروس است.
رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد ادامه داد: طی چند سال گذشته سرمایه گذاری زیادی روی گروه های دوام ثامن در جهت پیشگیری و مقابله با بحران شده است، همچنین آموزش های مختلفی به اعضای این گروه ها داده شده، لذا اکنون به اعضای گروه دوام ثامن به عنوان مربیانی که می توانند آموزش های مرتبط با پیشگیری از کرونا را به مردم انتقال دهند، چشم دوخته ایم.
وی گفت: انتظار داریم فضای استرس زا در جامعه با انتقال اطلاعات کاملا صحیح که از سازمان های بسیار معتبر و دارای استانداردهای جهانی و دانشگاه های علوم پزشکی کشوراز جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافت می کنیم به شهروندان کاهش داده و کار مقابله با انتشار با شیوع ویروس را به صورت جدی انجام دهید.
وی افزود: اقداماتی که شهرداری مشهد درحال حاضر برای پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا انجام می دهد در بالاترین سطح استانداردهای جهانی قراردارد.
وی اضافه کرد: اکنون ناوگان اتوبوسرانی درپایان هر مسیر و هرشب، واگن های قطار شهری و تاکسی های مبادی ورودی شهرهر روز استریل و ضد عفونی می شوند.
اکلملی با اشاره به این که سرویس های بهداشتی، مکان های تجمعی، ادارات شهرداری و.. در بالاترین سطح و با بهترین مواد ضد عفونی کننده نیز استریل می شود، اظهارکرد: در این مقطع سطح اقدامات ما درمشهد برای ضد عفونی کردن و سایر فعالیت ها برای پیشگیری از شیوع کرونا بالاتر از جهان نباشد، پایین تر نیست درحالی که هنوز تا این لحظه موردی در مشهد گزارش نشده است.
رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد درادامه گفت: آموزش هایی که درخصوص پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیردار از جمله ویروس کرونا به شما ارائه شده است را باید بدون هیچ گونه اضافه و یا کم کردن مفاهیم و یا برداشت شخصی به شهروندان انتقال دهید.
وی افزود: برای جلوگیری از انتشار شایعه درمورد ویروس یا اخبار مرتبط با ویروس کرونا هیچگونه اظهارنظر شخصی نداشته باشید زیرا در این خصوص وظیفه اظهارنظر و اطلاع رسانی برعهده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد گذاشته شده است.
وی با بیان این که دربحث ویروس ها و بیماری های واگیردار سازمان جهانی بهداشت مراکز دانشگاهی دنیا را موظف کرده است که موارد ابتلا و فوت را اعلام کنند، اظهارکرد: غیر از این کسی نمی تواند فرد فوت شده را بدون ارائه گواهی فوت دفن کند و هر فردی حتی بالاترین مسئول بخواهد خلاف آن عمل کند باجرائم سنگینی روبه رو خواهد شد لذا قطعا حداقل در این یک حوزه نمی توان اطلاع رسانی نکرد.
آماده باش ۱۴ پایگاه بحران شهرداری مشهد
اکلملی همچنین در حاشیه این دوره آموزشی گفت: اولین کاری که از سوی مدیریت شهری دراین خصوص انجام شد، بحث اطلاع رسانی عمومی و راه های پیشگیری از ابتلا به کرونا با استفاده از گروه های دوام ثامن بود.
رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد افزود: درگام بعدی بحث آماده سازی ۱۴ پایگاه مدیریت بحران مناطق شهرداری مشهد انجام شد که با مکاتباتی که با دانشگاه علوم پزشکی مشهد داشتیم، هماهنگی های لازم در این خصوص صورت گرفت تا درصورت نیاز این پایگاه ها دراختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: بعد از ورود ویروس کرونا به کشور و حساس تر شدن موضوع، اقدامات مورد نیاز درخصوص استریل و ضد عفونی کردن ناوگان حمل ونقل عمومی و اماکن عمومی از جمله سرویس های بهداشتی و ایستگاه های قطار شهری، اماکن فرهنگی و ادارات مرتبط به شهرداری و... دردستور کار قرار گرفته و هر روز انجام می شود.
وی ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم تمامی اطلاعات و اخبار درخصوص ویروس کرونا را تنها از مبادی رسمی که دانشگاه علوم پزشکی مشهد است پیگیری کنند.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات