پیام تبریک مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی بمناسبت روز...

محمد علایی، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی 5 اسفند ماه، زادروز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را طی پیامی تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی متن پیام بدین شرح است:

زادروز خواجه نصیرالدین طوسی، فرزند بزرگ و بی نظیر ایران و اسلام و روز مهندس را بر همه مهندسان متعهد، توانمند، دلسوز و سخت کوش مان شادباش می گویم.

خواجه نصیرالدین طوسی در سیاه ترین روزهای وطنمان، روزگار حمله مغولان به ایران و بخاک و خون کشیدن هموطنانمان، زندگی می کرد. او که فقیهی بزرگ و اسلام شناسی سترگ و فیلسوف و ریاضیدان و کیهان شناس و جامعه شناس و سیاستمداری کم نظیر بود، براستی فرزند برومند زمانش هم بود.

این انسان بی نظیر که در قلعه معروف اسماعیلیان در شهر قاین از ولایت خراسان بزرگ بود با تخریب شهر و قلعه اسیر مغولان شد. کار بزرگ او از روز نخست اسارتش آغاز شد. او توانست با درک و فهم و نیاز درست زمانش و دین و میهن و مردمش با دانش گسترده و شخصیت برجسته اش نوه چنگیز خوانخوار، هولاگوخان مغول، را نخست ایرانی و مسلمان کند. نامش را از هلاگو خان مغول به سلطان محمد خدابنده عوض کند و توان و نیرو و قدرت عظیم سلطان محمد خدابنده و مغولانی که بدست او مسلمان و ایرانی شده بودند را از کشت و کشتار و ویرانی و نابودی ایران و ایرانیان به سمت و سوی آبادی ایران و رفاه و امنیت ایرانیان هدایت کند.

با مدیریت او مغولان خدمات ماندگاری برای ایران و اسلام و جان انجام دادند.

خواجه بزرگ ما بیش از آنکه مهندس باشد حکیم بی نظیر تاریخ است. مهندسی او مهمتر از طراحی و ساخت نظامیه ها، دانشگاه های، بزرگ چندی شاپور و بغداد و مراغه و ...و نجات کتابخانه های ایران مهندسی مغولان و نجات ایران و ایرانیان بود.

زادروز این مرد بزرگ و روز مهندس را بر همه بانوان توانمند و مردان سخت کوش مان شادباش می گویم.

از خداوند بزرگ و مهربان سلامتی و سربلندی و خوشبختی تان را آرزومندم.

محمد علایی

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی

    شركت آب منطقه‌ای خراسان رضوی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات