سایه کرونا بر جلسه شورای شهر شیراز

سایه کرونا بر جلسه شورای شهر شیراز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» رئیس شورا در نطق پیش از دستور خود به موضوع شیوع ویروس کرونا و حواشی آن در کشور پرداخت و از تمهیدات دیرهنگام مواجه با آن گلایه کرد.

دکتر«علی ناصری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط ‌زیست و خدمات شهری نیز به ارائه گزارشی از اقدامات کمیسیون مربوطه با همکاری دستگاه‌های ذیربط در جلوگیری از شیوع کرونا در شیراز پرداخت.

در ادامه جلسه دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارائه گزارش اقدامات پیشگیرانه این مجموعه در مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع آن در شیراز، پاسخگوی سئوالات و خواسته‌های اعضای شورای شهر بود.

این جلسه با طرح دو فوریتی تعویق اجرای مصوبات اخذ عوارضی از ابتدای اردیبهشت ماه سال 99 ادامه یافت و موضوع با قید یک فوریت به کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال و مقرر شد در اولین جلسه کمیسیون مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

لایحه دو فوریتی شهرداری شیراز در خصوص اصلاح عنوان و افزایش و کاهش مبالغ ردیف‌های اعتباری متمم بودجه سال 98 شهرداری شیراز نیز در این جلسه مطرح و با اکثریت آرا به تصویب رسید.

طرح یک فوریتی مبنی بر الحاق تبصره به بند 3 مصوبه در خصوص سیاست‌های تشویقی و توسعه زیرساخت گردشگری دیگر دستور کار این جلسه بود که مقرر شد موضوع با قید یک فوریت جهت بررسی به کمیسیون‌های برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک و نیز شهرسازی و معماری ارسال شود.

طرح دو فوریتی برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی شیراز دستور دیگر جلسه یکصد و بیست و چهارم بود که به تصویب اعضا رسید.

در تصویب دو فوریت این طرح به شهرداری اجازه داده شد نسبت به پرداخت مبالغی به افراد برگزیده به عنوان جوایز نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی شیراز به ترتیب 7 جایزه به هنرمندان ایرانی هر کدام به مبلغ 250 میلیون ریال و 4 جایزه به هنرمندان خارجی هرکدام به مبلغ 200 دلار اقدام شود.

طرح تشکیل شورای فنی شهرداری شیراز، ارسالی از کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورا، دیگر مصوبه این جلسه بود که با تائید اکثریت آراء تصویب شد.

طرح «تشکیل شورای فنی شهرداری شیراز» با معرفی هفت نفر اعضای این شورا و با اعلام وظايف و اختيارات شوراي عالی فني شهرداري شیراز در 13 بند و 3 تبصره مورد تصویب کمیسیون قرار گرفته است.

لایحه شهرداری شیراز درخصوص تقسیط عوارض ساختمانی اقامتگاه همراهان بیمار ساخته شده توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس و با مشارکت خیرین در قالب پرداخت 20 درصد نقد و مابقی اقساط به صورت یک جا در پایان 36 ماه، دستور کار پایانی این جلسه بود که بررسی و به تصویب اعضا رسید.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات