استرس ناشی از کرونا، خطرناک‌تر از کروناست/ هیچ  ...

استرس ناشی از کرونا، خطرناک‌تر از کروناست/ هیچ ...

استرس ناشی از کرونا، خطرناک‌تر از کرونا است/ هیچ آمار و اطلاعات غلطی به مردم نداده‌‎ایم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد دیدار و گفتگو کردند.

سید محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این جلسه ضمن تشکر از حمایت‌های شورای شهر مشهد و شهرداری در موضوع پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهارکرد: مدیریت شهری مشهد بیش از حد انتظار و مردانه به این موضوع ورود کرده است.

وی با بیان اینکه کرونا پدیده‌ای ناشناخته در دنیاست و با شیوع آن در نقاط مختلف، بسیاری از کشورها دچار کمبود ماسک هستند، گفت: مشهدمقدس شهر بسیار حساسی است و از همین رو مراقبت‌ها نیز باید با حساسیت بیشتری دنبال شود.

بحرینی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ویروس کرونا، افزود: داستان کرونا همچون کوه یخی است که ما تنها قله آن را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه برخی افراد ممکن است مبتلا به ویروس کرونا باشند ولی به دلیل سیستم دفاعی قوی مشکلی نداشته باشند، گفت: درخصوص کرونا باید حد وسط را رعایت کنیم و منطقی باشیم؛ به نحوی که نه نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم و نه اینکه نگرانی بیش از حد داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه استرس و نگرانی همچون سم مهلک است، افزود: اگر ترس نابه‌جا به مردم وارد کنیم، از حیث فیزیکی و سیستم دفاعی بدن ضعیف می‌شوند و اگر نابه‌جا امیدوار کنیم هم آسیب‌زاست.

بحرینی گفت: با جدیت اعلام می‌کنم که در این مدت اخیر، هیچ آمار و اطلاعات غلطی به مردم نداده‌ایم که بخواهیم آنها را بترسانیم و یا امیدوار کنیم؛ عملکرد ما صرفا براساس دستورات بالادستی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی سالیان اخیر با مشکلات مالی جدی روبرو بوده و شیوع ویروس کرونا نیز یکباره هزینه‌های سنگینی را به ما تحمیل کرده است، افزود: آنچه که مهم است، افزایش سطح آگاهی و اطلاع‌رسانی عمومی بوده و باید در این جهت گام برداریم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات