اقدامات پیشگیرانه برای شیوع احتمالی ویروس کرونا در شهرداری کرمان

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری خبر داد:

اقدامات پیشگیرانه برای شیوع احتمالی ویروس کرونا در شهرداری کرمان

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان از اقدامات پیشگیرانه برای شیوع احتمالی ویروس کرونا در شهرداری کرمان خبرداد.

دکترغلامرضا رجایی در گفت وگو با خبرنگار کرمان آنلاین گفت: طبق دستورالعمل  و شیوه نامه ی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مبنی بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا که در قالب بخشنامه ازسوی استانداری کرمان و ستاد استانی مدیریت پیشگیری از آلودگی به ویروس کرونا،به فوریت از سوی استانداری به تمام دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و آموزشی استان ابلاغ شده ، شهرداری کرمان نیز به تبعیت از این دستورالعمل، اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به ارسال شیوه نامه پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا به تمام واحدهای تابعه شهرداری، افزود: برای آموزش نیروهای انسانی شهرداری کرمان در رابطه با پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، سایت های مورد تایید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از جمله «آوای سلامت» و « corona.kmu.ac.ir » معرفی شده است.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان همچنین ازهماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای برگزاری دوره های آموزشی جهت آموزش پرسنل خبر داد و گفت: جهت آموزش پیشگیری ازانتقال ویروس کرونا، پوسترهایی تهیه و در مجموعه ساختمان شهرداری نصب شده است.

رجایی با تاکید براین که یکی از راه های پیشگیری، رعایت بهداشت شخصی است؛افزود: همچنین محلول های ضد عفونی کننده تهیه و تحویل واحدهای مختلف شهرداری شده است.

وی استفاده از لیوان های یکبار مصرف گیاهی را از جمله اقدامات پیشگیرانه از انتقال ویروس کرونا ذکر و بیان کرد: عدم استفاده از اقلام مشترک از جمله قندان و پارچ آب نیز توسط کارکنان خدماتی رعایت می شود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرمان همچنین  به ضد عفونی کردن تمام اجزای ساختمان شهرداری اشاره کرد و گفت: مکان هایی از جمله آسانسورها و سرویس های بهداشتی، به صورت مکرر ضد عفونی می شوند.

رجایی از کاربرد تب گیر غیرتماسی در ورودی ساختمان شهرداری جهت مشخص شدن موارد مشکوک خبرداد و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود تا زمان اعلام وضعیت عادی، اقدامات پیشگیرانه ادامه خواهد داشت که امیدواریم با همکاری مردم و تمام کارکنان شاغل در ادارات و شرکت ها این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

لازم به ذکر است : چندین بیلبورد تبلیغاتی نیز از سوی شهرداری کرمان، جهت آموزش و اطلاع رسانی عمومی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف شهر نصب شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است .

مهدیه جعفری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات