نوسازی یک میلیون مسکن روستایی

نوسازی یک میلیون مسکن روستایی

http://www.bananews.ir/معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با اعلام اینکه تاکنون یک میلیون و ۱۳۸ هزار واحد در روستاها نوسازی شده و به مالکان تحویل داده شده است، گفت: تاکنون ۸ هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات برای مسکن روستایی از بانکها دریافت شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عزیزالله مهدیان در گفتگو با مهر درباره بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در کل کشور اظهار داشت: تاکنون برای یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۳۶۱ واحد اعتبار گرفته شده است که بالغ بر ۱۱ هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان می شود.

وی با اشاره به قراردادهای بسته شده با بانکها برای دریافت تسهیلات، گفت: از این تعداد برای دریافت ۱۰ هزار و ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات با بانک قرارداد بسته شده که از این تعداد تاکنون ۸ هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات هم دریافت شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن درباره ساخت مسکن روستایی افزود: با توجه به اختصاص این میزان تسهیلات تعداد یک میلیون و ۳۲۷ واحد موفق به عقد قرارداد با بانکها شده اند و از این تعداد ساخت ۹۹۲ هزار و ۲۰۸ واحد هم به اتمام رسیده است.

مهدیان درباره بازسازی مناطق حادثه دیده روستایی از سال ۸۴ تا ۸۹، بیان کرد: اعتبار بازسازی این مسکن‌ها از اعتبارات حوادث تامین می شود و تاکنون حدود ۱۳۴ هزار واحد در قالب بازسازی خانه های روستایی نوسازی شده اند. وی افزود: در طول دولت نهم و دهم حدود یک میلیون و ۱۳۸ هزار واحد در روستاها نوسازی و به مردم واگذار شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن درباره بیشترین تسهیلات ارایه شده در استانها اظهار داشت: بیشترین تعداد تسهیلات به استان کرمان با ۱۱۲ هزار و ۵۸۳ واحد و پس از آن به فارس با ۹۳ هزار واحد و مازندران با ۹۲ هزار واحد اختصاص یافته است.

مهدیان افزود: از کل تسهیلات اختصاص یافته به این سه استان تاکنون در استان کرمان ۷۶ هزار واحد، در استان فارس بیش از ۷۰ هزار واحد و در استان مازندران بیش از ۷۸ هزار واحد به اتمام رسیده است.

 

 

    نظرات