شدت زمین لرزه آمریکا غیرعادی است

شدت زمین لرزه آمریکا غیرعادی است

http://www.bananews.ir/وقوع زمین لرزه ۵٫۹ ریشتری در سواحل شرقی ایالت ویرجینیای آمریکا که دانشمندان شدت آن غیر عادی می دانند علاوه بر ایجاد ترافیک در شبکه های اجتماعی منجر به اختلال در شبکه تلفنهای همراه و تخلیه ساختمانهای بزرگ دولتی آمریکا شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خبر زمین لرزه ۵٫۹ ریشتری سه شنبه در ایالت ویرجینیای آمریکا مانند بسیاری از دیگر خبرهای مهم جهان به سرعت و تقریبا به صورت زنده شبکه های اجتماعی را در بر گرفت.

گزارش عمومی یک زمین لرزه

تنها چند لحظه پس از آغاز زمین لرزه ای که ارتعاشات آن در واشنگتن و نیویورک نیز احساس شد، خبر وقوع زمین لرزه سرتاسر شبکه اجتماعی توئیتر را فراگرفت. کاربران توئیتری که خود شخصا زمین لرزه را در خانه ها یا دفاتر کاری احساس کرده بودند برای تخفیف استرس، اطلاع رسانی و جلوگیری از گسترش ترس در میان مردم به این شبکه اجتماعی پناه آوردند.

بر اساس گزارش ان بی سی، کاخ سفید از این زمین لرزه به عنوان فرصتی استفاده کرد تا به آمریکایی ها یادآوری کند باید در شرایط اضطراری از آمادگی کافی برخوردار باشند. همچنین مقامات رسمی آمریکایی از مردم درخواست کردند به جای استفاده از ابزارهای مرسوم ارتباطاتی از قبیل تلفن از شبکه های اجتماعی برای خبر رسانی، گزارش دادن و یا ارتباط با نزدیکان خود استفاده کنند.

اختلال در سیستم تلفنهای همراه

بر اساس گزارش فاکس نیوز، وقوع این زمین لرزه در عین حال منجر به اختلال شبکه تلفن همراه در مناطقی شد که زمین لرزه آنها را تحت تاثیر قرار داده بود زیرا حجم تماسهای تلفنی در این مناطق افزایش شدیدی پیدا کرد. مرکز این زمین لرزه در ویرجینیای غربی بوده و گزارشی از وارد آمدن خسارتهای بزرگ ارائه نشده است، با این همه ساختمانهای مهمی از قبیل پنتاگون به سرعت تخلیه شدند.

خدمات تلفن همراه به ویژه در شهرهای بزرگی از قبیل نیویورک و واشنگتن دچار اختلال شدید شد اما خطوط ثابت تلفن و همچنین سرویس پیامکها بدون اختلال فعال بودند. این سرویسها دچار آسیب دیدگی ساختاری نشده اند و تنها به دلیل بالا رفتن ترافیک شبکه مشکلاتی ایجاد شده است.

غیر عادی بودن شدت زمین لرزه

در پی وقوع این زمین لرزه، دانشمندان اعلام کردند رخ دادن چنین زمین لرزه ای با این شدت در بخشی از ویرجینیا که به خاطر وقوع زمین لرزه های کوچک و خفیف شهرت دارد بسیار عجیب است. این زمین لرزه که شدت نهایی آن ۵٫۹ ریشتر اعلام شده از ایالتهای کارولینا تا نیوانگلند کاملا محسوس بوده است.

"کارن فیشر" لرزه شناس دانشگاه براون می گوید شدت این زمین لرزه بسیار غیر عادی است، این بزرگترین زمین لرزه ای است که تا کنون در این منطقه رخ داده است. منطقه وقوع زلزله منطقه ای است که زمین شناسان آن را به عنوان منطقه لرزه ای مرکز ویرجینیا می شناسند.

بر اساس گزارش رویترز، محقان می گویند با اینکه شدت زمین لرزه بسیار غیر عادی بوده است، اما محدوده وسیعی که امواج لرزه ای آن را تحت پوشش قرار داده اند محدوده ای است که معمولا در آن زمین لرزه به وقوع می پیوندد.

سواحل غربی ایالات متحده بالاتر از مرز میان دو صفحه فعال تکتونیکی، آمریکای شمالی و پاسیفیک قرار گرفته است و نیروی ناشی از حرکت این صفحه های در کنار یکدیگر منجر به وقوع منظم زمین لرزه می شود. در بخشهای شرقی هیچ موتور محرکی برای حرکت دادن صفحه های تکتونیکی وجود ندارد و از این رو است که شدت زمین لرزه اخیر در آمریکا غیر عادی به نظر می آید.

 

 

    نظرات