بزرگ‌ترین پروژه مسکن مهر هرمزگان آبرسانی شد

بزرگ‌ترین پروژه مسکن مهر هرمزگان آبرسانی شد

طرح آبرسانی به شهرک پیامبر اعظم در بخش شمالی بندرعباس توسط شرکت آبفای این استان و با حضور مسئولان بهره‌برداری شد.http://www.bananews.ir/

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در آیین افتتاح طرح آبرسانی به شهرک پیامبر اعظم شهرستان بندرعباس با بیان اینکه در هفته دولت سال‌جاری ۲۴ پروژه آبرسانی و دو پروژه فاضلاب در استان به بهره‌برداری خواهد رسید، اظهار داشت: در راستای بهره‌برداری از این تعداد پروژه اعتباری معادل ۹۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

حسین خادمی با بیان اینکه ۴۶ هزار واحد مسکن مهر در هرمزگان در حال احداث است، افزود: آبرسانی ۲۱ هزار واحد در حال تکمیل شدن و مطالعات آبرسانی به ۲۳ هزار واحد نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به پروژه آبرسانی به شهرک پیامبر اعظم بندرعباس، بیان داشت: این شهرک ۲۶۰ هکتار است و از نظر ساختار و وسعت مانند یک شهر مجزا و کامل است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به بخش فاضلاب این شهرک نیز گفت: سه خروجی فاضلاب برای این شهرک تعریف شده و هیچ گونه مشکلی در خصوص دفع فاضلاب شهرک پیامبر اعظم وجود ندارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه آبرسانی به شهرک پیامبر اعظم می‌تواند موجب کاهش مشکلات شبکه آبرسانی این منطقه از بندرعباس شود خاطر نشان کرد: قرارداد احداث دو مخزن با هدف تامین آب شرب شهرک نیز منعقد شده است.

خادمی همچنین از وجود مشکلاتی در زمینه تامین اعتبار پروژه‌های آب و فاضلاب مسکن مهر خبر داد.

استاندار هرمزگان نیز در این مراسم گفت: نباید برای تامین آب شرب هرمزگان تنها به آب‌های پشت سدها بسنده کرد بلکه با احداث آب شیرین‌کن‌های متعدد باید استان را از کم آبی نجات داد.

حسین هاشمی‌تختی افزود: در راستای تحقق این هدف آب شیرین‌کن یک میلیون متر مکعبی در بندرعباس احداث و ۳۰ درصد آب تولیدی آن در اختیار شهرستان بندرعباس و ۷۰ درصد دیگر به کارخانه گل گوهر سیرجان انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه در زمینه فاضلاب، تمام شهرهای هرمزگان به ویژه بندرعباس با مشکلاتی روبه‌رو هستند خاطر نشان کرد: وجود مشکلات مالی در این عرصه باعث کاهش سرعت پیشرفت پروژه‌ها شده است و باید گفت چنانچه وضعیت به همین منوال پیش رود تا ۱۰ سال آینده نیز فاضلاب شهرهای هرمزگان سامان نمی‌یاید.

 

 

    نظرات