نگاهی به بازار خرید و فروش وام مسکن

نگاهی به بازار خرید و فروش وام مسکن

بررسی‌ها در بازار نشان از افزایش ناچیز قیمت خرید و فروش وام مسکن و ثبات قیمت اوراق نسبت به ماه گذشته دارد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، تسهیلات ۱۸ میلیون تومانی خرید مسکن که تا چندی پیش پرطرفدارترین تسهیلات خرید مسکن بود و اکنون جای خود را به تسهیلات ۲۰ میلیونی داده است این روزها با قیمتی حدود یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تا دو میلیون و صد هزار تومان در بازار غیرقانونی به فروش می‌رسد.

بر این اساس در صورتی که مراکز فروش اقدام به تهیه گواهی ضمانت کنند قیمت وام از ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

به علاوه دارندگان وام ۱۸ میلیون تومانی می‌توانند وام خود را در صورت عدم ارائه گواهی ضمانت با قیمتی معادل یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش برسانند و در صورت ارائه گواهی ضمانت قیمت ۲۰۰ هزار تومان بالاتر می‌رود.

بر اساس این گزارش، مراکز اندکی در بازار تسهیلات۲۰ میلیون تومانی بانک مسکن را در اختیار دارند و یکی از این مراکز قیمت این وام را دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

همچنین هر برگ اوراق یک میلیون تومانی حق تقدم بانک مسکن در بورس با قیمتی حدود ۱۶۵ هزار تومان و در بازار آزاد حدود ۱۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش بنانیوز به نقل از ایسنا ، همچنان تنوع تسهیلات خرید مسکن در بازار زیاد و سقف تسهیلات موجود در بازار افزایش یافته است و به نظر می‌رسد به دلیل ناکافی بودن تسهیلات ۱۸ میلیون تومانی خرید مسکن، استقبال از این تسهیلات مناسب باشد.

بر این اساس متقاضیان خرید تسهیلات و همچنین تهیه گواهی ضمانت باید بسیار مراقب باشند تا توسط سودجویان مورد سوءاستفاده قرار نگیرند چراکه طی هفته‌های اخیر شنیده شده که برخی از این مراکز اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

 

 

    نظرات